Tuesday, April 28, 2009

2nd day of the trip..

hi..hari ni aku nak cerita lagi ape pulak aktiviti kitorang pada hari ke2..heh heh..

well, kat sini, spanjang percutian, kitorg bgn mmg awal gile la..hee..slalu cuti2 pn at least bgn mesti lam kul 8 ke sbb lps subuh pn tido balik kan..tp tidak untuk percutian kali ni..mmg awal, seawal jam 7 kitorg dah siap2..ok, untuk pengetahuan korg, kat sini masa nye adalah delay 1jam dari masa kita..kalau kita pukul 8, kat sana baru pukul 7..masa tu lmbat la kan..tp waktu smbahyang ikut same mcm kite jugak..maknenye kalau zohor kite 1 lebey, dorg kul 12 lebey...hmm..

gambar di atas adalah view di waktu pagi dari tingkap hotel..tp aku n eli xsempat la nak terjun dlm kolam tu..huhu..

pernah x korg dapat view yang mcm ni dr bilik2 hotel di M'sia..aku xpernah lagi..cube korang tgk...the untouch nature..hutan je smpai sayup2 mata memandang..kalau kat malaysia, mungkin la view tu ade bangunan ke kan..ni x..mmg adalah terbentang luas..nice..kitorg duk kat tingkat 5 ni..

ni gamba menggediks dlm lif pulak..hehe..aku sukee...mase ni nak turun bekfes dah..siap2 nak jalan2 sekali..

kite makan duluuu..aku tgh mkn ayam goreng..menu bekfes yang ado, scramble egg, lontong, mihun goreng, nasi gorang, dsb..alaa..lebey kurang la mcm menu bekfes kat hotel2 kite kan..tp aku idak la mkn semua tu kan..huhu..simpan perut tuk mknn lain pulak..kang rugi..

lepas makan, aku n abah n eli tunggu mak n uncle burn aku balik dari urusan mereka..actually, kitorg g pekan baru ni atas urusan penting..nak menguruskan pengambilan org gaji..tu je aku ley bg tau..hee..ni abah n aku duduk2 kat lobi hotel..

depan pintu opis konsulat malaysia...kecik jugak tempat ni..walaupun bersih tp prasarana adalah kureng sedikit...patutnye g la hias2 ke kan..hmm..takpelah..den x kesah ;p

lepas dah setle2 isi borang bagai..nak kene tunggu la pulak pemprosesan kan..kul 4 baru boleh dtg balik konsulat tu amek document..sementara menunggu2 tu, kitorg g la jlan2 kat bandar..n kitorg nye tourist guide telah membawa kitorg ke shoping mall yg paling besar kat situ..alaa..die lebih kurang mcm mines kot besarnye...oo, tau x, kat situ ade jual kereta persona la..hehe..tp aku x amek gamba kat situ..barang2 kat sini, aku kira harganye mungkin kurang sikit je dari brg2 kat shoping mall tpt kite..tp aku x la shop kat sini..sbb dorg kate brg2 kat bukit tinggi lagi murah..nak save budget beb..lagi pun bende sama je mcm tempat2 kite kan..wat pe..huhu

ni adalah pemandangan di waktu petang di hadapan konsulat m'sia tu..sementara mak n uncle aku setle2 pasal org gaji tu, aku, abah, eli n our tour guide (namanye erry)..minum air tebu yg superb n sate minang kat tepi jalan ni ha..baru aku tau, sate minang adalah tawar ye kawan2..me not into it..tu aku acting mkn je..

lepas dah settle2 sume, kitorg terus check out n meneruskan perjalanan balik ke bukit tinggi...see, not much aktiviti kat situ kan..aku lebey xcited nak g bukit tinggi kot..n the adventure juorney begin..hehe..5 jam yer pejalanan tu..dari pukul 4 lebey, kitorg smpai sana lam pukul 9 lebey camtu..huhu..dan cuaca masa gambar di ambil, mendung mau ujan..angen sgt kencang..takuuutttt...!!

on the way tu, di waktu senja yang mana matahari mula menghilangkan diri, kitorg tiba satu tempat ni, mmg sgt cantik sewaktu senja2 tu..sunyi, dgn keadaan baru lepas hujan kan..so, erry berhentikan van tuk kitorg amek gambar la..rugi lak kalau x singgah kan..oh yer, tempat ni namenye tanjung balik..mmg cantik..kalau korang perasan, gamba kat header aku tu, adalah aku shoot sendiri..sukee :D

kat situ aku rase kalau siang2 ade gerai2 jual makanan kot..tp time kitorg singgah tu semuanye kosong..ni yg aku duduk ni, salah satu pondok kat situ la..n semua podok bentuknye mcm ni..betul2 tepi tebing bukit tu..

sblm sampai ke bukit tinggi, kira2 sejam lagi perjalanan, kitorg singgah restoran ni dulu namenye Rumah Makan Bahagia..walaupun die mcm tempat persinggahan org2 musafir mcm kitorg ni kan, yelah tpt nye tepi jalan..mcm kita, ada perhentian2 yg lawa2 tu..die nye perhentian cmni la..tp lengkap tau..siap ada surau, toilet..n kalau korg nak tau lagi, restoran2 yg kitorg makan sepanjang cuti ni, semuanye dilengkapi kemudahan2 tu..dan ianye adalah bersih..xda masalah la kalau korg nak smbhyang ke, or g toilet ke..n semuanye dijamin halal..sbb majority penduduk di sini adalah islam..n ajaran islam tu mmg sgt dipraktikkan disini..xde la kite tgk org2 pakai seksi2 ke ape ke..jarang sgt la kalau nak jumpe cm tu kat sini..

at last..after a long journey..kitorg sampai jugak ke bukit tinggi...leteh2 la semua org tu..smpai je terus check in hotel..name hotel aku x ingat..tp lawa la tempat ni..kate erry, hotel ni paling tinggi la tempatnye kat sini..hehe..

pastu ape lagi..tido la eh kawan2....ni pun da kul 9.30mlm ni..aku pun cm malas nak taip lagi..sabar eh..hari ke 3 baru lah aktiviti sebenar kitorg..jadual die sgt pack n mcm2 tempat kitorg pegi..aku pun xsaba nak cite..tp korang abeskan dulu baca yg ni eh..chow dulu ;p

Nur said...

uit! bju biru ko 2 mcm sm lak dgn bju aku...huahua.