Saturday, December 26, 2009

tahun 2009 yang berakhir..

hi u'all..aku cuti hari ni..yey...!!

actually aku ade lagi balance 3 cuti yg tidak dugunakan lagi..tapi malangnye, aku mungkin dapat cuti hari ni je kot..sbb ado kojo kat opis sbnanye..huhu..there goes my cuti2..ingat nak abeskan smpai ujung thn kan..kire nx week baru masuk opis la..but..hmm..we'll see..mayb aku dtg opis sok lusa half2 day je ke kan..haha..sesuka ati mak pak aku je ;p

btw, mesti most bloggers skrg tgh siap2 entry tuk bye2 2009 welcome 2010 kan..aku pun nak la jugak tulis kan..sebagai reference for masa depan saje...hiks..

ok lah..since tahun 2009 dah hampir ke penghujungnya...aku nak wat summary la sikit2 ape yg aku dah achieve and ape bende yg aku x achieve lagi..heh..ok la..simple je la ek..well, banyak juga bende yang suka dan duka terjadi tahun ni..antaranya..

suka:

1. aku semakin cute..hehe..kenyataan berani mati ;p
2. aku dapat beli laptop baru
3. dapat beli handphone baru
4. dapat peluang bekerja dengan kerajaan walaupun kontrak sahaja
5. dapat menunaikan umrah
6. pertama kalinya aku melancong ke luar negara walaupun hanya ke padang dan bukit tinggi indonesia (thats before pegi umrah)
7. sekali lagi bercuti ke langkawi
8. eli betunang ngan ajaq
9. dapat duit belasan ribu hasil dari berhenti keje..yang mana sudah dihabiskan..huahaha
10. dapat beli harta selain kereta
11. still in relationship with him :)


duka

1. kene diberhentikan kerja sebab kegawatan ekonomi
2. belum kawen2 lagi..hehe..
3. tak dapat lagi kerja tetap
4. semakin kurang aktiviti dating sbb dah di fixkan jadual nye..huhu
5. terasa kesan ekonomi lepas kene benti keje sbb gaji yg dapat skrg kureng
6. ujung thn ni menyaksikan berat aku yg makin naik..tp muka dah tak cengkung dah..hehe


eh..mcm tak bnyk la pulak duka..haishh..rupa2 nye tahun yang baik eh thn ni..aku ingat tahun tak bes..adei..

ok fine...

target tahun depan:

1. nak beli kamera dslr
2. nak melancong ke tempat tak penah pegi..mcm pulau sipadan ke kan..oversea pn ok gak..itupun kalau aku kumpul duit cukup..kalau tak, verangan ke tahun yang akan dtg la eh
3. nak tawen...haishh..itu den tak tau la yer..pasal nye berserah je la kat takdir..insyaallah..
4. nak tukar sport rim aku yang telah bocor itew
5. make over kereta ke kan..bnyk pulak duit ko shiela..
6. cari kerja baru (ni paling wajib yee)
7. dan bnyk lagi perancangan yang tak tau mendenye..haha..


maka gitu lah saje kisah aku di tahun 2009 ni...diari aku pun aku tulis tak smpai ujung tahun..seingat aku last sekali bulan 4 kot..lepas aku benti, mmg malas nak hapdet dah..lg pun aku ade blog lak kan...xyah ler diari2 tu..

and aku berharap laaaa sgt2 tahun depan aku dapat kerja baru..huhu..kalau tak den mati woo..otak pun semakin membebal dah ni sbb keje sekarang terlalu rileks...doa2 la eh..

meh sini aku nak tepek peristiwa2 2009..sebahagian saje eh..



to all of you out there..wish u all happy new yer...may next yer bring happiness to you and may dream come true..hehe..


No comments:

Daisypath Anniversary tickers