Wednesday, January 23, 2013

shopping2 barang baby lagi..

haishh lama benar tak dak update kan..sakit lak mata aku tengok blog aku takde update..sebenarnye aku selalu je pikir2 nak update cerita apa..hari2 ada je aku merangka cerita dalam otak..tapi enjin menulis tu lambatttt je nak bergerak yang mana menyebabkan aku terus melupakan..atau, malas gile nak kumpul bahan bercerita...

baik lah...hari ni aku nak update pasal shopping lite2 menambahkan barang baby yang belum ade lagi..hihi..

hari sabtu lepas, aku telah pergi PWTC..sebab apa?..kat sana ada baby ekspo..aku tak penah pergi mana2 baby ekspo sebelum ni..jadi, macam agak teruja la jugak..dan kebetulan en.hasben pun balik KL, maka jom lah ke sana..puas jugak memujuk..sebab die asik tanya nak cari ape kat sana..dan memang aku pun macam takda tujuan sangat nak watpe..just nak cuci2 mata jek..hihi..tapi bagi en. hasben, aktiviti cuci2 mata adalah membazir masa..yupz..die suka duk umah jek..aku lak suka jalan2..mencik sangat..

so, lepas zohor, kitorang pun pegi je la ke PWTC tu...banyak jugak booth kat hall 4 tu..tapi kebanyakannya banyak booth jual baju baby2 je..boleh laa...pastu kitorang pusing2 situ..tiba2 terberhenti kat booth One Baby  World .. sebelum ni memang aku pun tak pernah tau kedai ni samada secara online atau walk in..kat booth ni macam2 adaaa..pastu yang paling laris sekali barang2 breastfeeding..segala accessories untuk BF semua ada lah...memang menarik..since kitorang pun masih mencari2 produk tuk BF ni..so, lama la masa kitorg kat booth tu jek..selama ni kan tengok barang2 ni secara online je..xleh nak pegang2..hihi..

sebenarnya sebelum ni ada bincang2 ngan en.hasben nak beli Breast pump camne, brand apa semua..die pun dah wat survey2 tanye adik die semua kan..so, setelah timbang tara semua..en. hasben rasa nak beli BP jenis medela swing sebenarnya...tapi, sebab tu mahal kan, so nak tunggu next budget..yelah, lagipun bulan 4 aku nak bersalin kan..so, still ada masa lagi..hiks..

so, balik pada booth tadi, kat situ adalah jual pakej2..brand medela, autumz, spectra..dan few more..tiba2, aku tak tau nape, en hasben macam tertarik ngan autumz jenis marvel..so, die banyak la tanya kat sales person tu comparison antara swing medela and marvel ni..yang menariknya, menurut sales person tu..dua2 produk ni tak banyak beza..just medela ni mahal sebab branded item la..fungsi, semua tak banyak beza..jadi, tiba2..tinggggg..!! ..en hasben macam berminat pulak..ehh, apsal hasben aku lak lebeh-lebeh..bukan aku?..hahaha..yerrr hasben aku lagi terer kot pasal mende2 ni :p ..

maka ditimbang tara semua..selama bejam2 disitu..penat wehh aku berdiri..wat calculation..maka kitorang pun mencapai kata sepakat untuk beli je BP autumz tu...semua pun happy..duit pun tak banyak keluar..hahaha..sebab pakej yang aku beli ni, complete semua yang diperlukan untuk persediaan breastfeeding baby nanti..plus, aku kan bekeje..so, nak kene ade ice pack la, cooler bag la..botol2 tuk simpan stok susu la..huuhuu...can't emagine how i am lepas bersalin nanti..hopefully dapat la aku bf baby kan kan kan..

so, here what i got..dengan sejumlah RM370 hengget..ni complete pakage yang die offer during ekspo kat PWTC tu..all sponsored by mr. husban..tq laling..luvyou..ohh, en hasben dah suh aku stadi pasal cara2 nak breastfeeding...cara nak wat stok susu, cara nak guna susu tu semua lah..wismelak y'all :p

ok tak korang rasa..banyak kan barang die..hihi..

so, whats next..?..nanti aku cerita pasal present dari bapak aku lak...ohh terujanyeeee..lambat lak budak baby nak kua ni..aku tak saba nak guna semua benda ni..hahahaha..shiela budak jakun :p




No comments:

Daisypath Anniversary tickers