Friday, April 5, 2013

saat cemas pun tiba..

wowww..tadi, aku dah rasa apa itu contration..tak kerap lagi..just datang secara konsisten yang boleh buat aku macam tak bernafas bila terkena..i'm still counting time though...fuhhh..

camni cerita dia..hari ni adalah check up aku yang terakhir kat klinik kesihatan..aku still tak rasa apa2..sakit or tanda apa2..memang takde..so, pergi regular check up, jumpa nurse and dapat lah surat rekemen dari doktor tuk masuk hospital...tapiiiiiii, kene tunggu sampai 10/4/2013 baru leh g spital....huhu..lambatnye lagi kan...off course aku agak frust hari ni..balik je dari hospital, muka agak monyok..smbil sedih2..lebeh2 lagi bila en.hasben pun batalkan hasrat balik malam ni..uhuk2..walopun aku kate ok, tapi kecik ati sebenarnya..isk2..

aku tak tau..maybe baby terasa kot aku frust ni..jadi, start maghrib tadi, aku tekejut la..tiba2 masa past urine..hiks..bahasa nurse lak aku guna..tiba2 macam keluar sign..tau la ape kan..tp aku rilek la..cite kat mak dulu..then mak suh pantau ade lagi tak kua..sampai kali ketiga still ade...haishh..ini pulak disertai mild contraction..aku tak tau la betul tu contraction ke tak..tp, dari cerita2, rasa baby mengeras ek..haa..camtu la aku rasa..dan timingnya agak konsisten...

eli yang bz berwassap ngan kawan2 die pasal aku pun dah panik suh aku pegi spital je..sebab turun tanda tu..aku teragak2..hihi..then tanya linsha..sebab die dah anak 3 org, mesti lagi xpert..lin kata..yup, tu sign la tu..ok then..so, ke hospital la kite..semua follow..apid, tiqa, mak n elli..semua panik..haha..tapi, still lawak2 lagi la..ye la kan..1st timer la katakan..mesti xcited tu lain sikit..compare ngan en.hasben, die rilek jek..huhu..

tunggu tak lama, after register, terus masuk bilik pemeriksaan tu..die tgk carta degupan baby...semua ok..tp contration tu x kerap pun..merasa la aku kene seluk ngan doktor..huhu..sakit..aku x reti nak calm down sgt..xpe, nex time aku try lagi setenang yang boleh..

unfortunately, bukaan tu hanya 2cm je..so, tak boleh nak kene tahan wad..sbb syarat kene 3cm++..baru boleh..tapi, tadi doktor tanye jugak..nak tunggu kat wad ke x..aku wat keputusan xnakkk..sebab aku takut mental kang aku duk dalam tu sorang2..dah la xleh org teman kan..no no nooo..baik aku balik umah je dulu..mr.hasben pun dah on the way tu..tp until now, 1.42am..die lom sampai lagi dari JB..x sabo tunggu die sampai..sbb aku skrg mmg menahan2 je sakit yg kejap2 datang ni...

dan skrg aku masih bolom tido..meanwhile, sejak aku tau pasal keek2 ni..aku pun terpengaruh nak wat video kat keek..tapiiii, al malangnye, aku takde hanpon yang canggih itew..been using E71 nokia since 2009 kot..ngee..ketinggalan kan..tu yang aku asik enterframe hp eli..walopun tak mahal mana, tapi boleh guna semua aplikasi yg tgh hot skrg ni..

so, jom layan video ni..tgh tunggu dokto bg laporan dan balik...sambil2 tu tgh kontraction kejap2..hihi..tapi leh melawak mcm org sehat..wakakaka..


Apr 4, 2013 | by ilyanaelly on Keek.com

ok la..got to go..oh my god..aku rasa macam nak pengsan bile sakit tu datang..aku harap tak lama la aku berkeadaan begini..tak selesa okeh...chow...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers