Monday, August 1, 2016

Riding Electric Scooter to Work

Assalamualaikum everyone..

Aku tak buat entry raya pun kan..dah la titlle english, tetiba content in bahasa kan..kah kah..lantak..saja nak bagi gempak tittle :p..

Tau tak..last week aku telah achieve satu lagi wishlist..melihatkan this few weeks..jem kat causeway semakin teruk..naik bas je dah nak 40 minit. such a waste time you know..jadi marilah beli sahaja the electric scooter yang aku idamkan sejak setahun yang lepas..aku bukan apa, scooter tu mahal sangat..membuatkan aku berfikir sejuta kali jugak nak beli..until last week lah..

ceritanya bermula dari sini..eceh..

sedang aku berborak dengan my filiphino colleague, die tiba2 termasuk cerita jem kat tambak johor tu..sebab die pun family tinggal kat JB, so that day (monday) die datang office dari JB, baru die tahu keadaan jem tu macam mana..so die cerita lah die nampak orang naik scooter electric tu..then aku pun bukak la cerita..aku pun memang nak beli scooter tu..cuma tak tau nak beli kat mana dan tak tau kedai mana yang murah..so member ni cerita la..die tau kedai sekian sekian kat woodlands ave 6...kalau nak pergi die boleh bawak...then aku pun excited..langsung ajak je die pergi tempat tu..haha..dan dan je..without thinking twice lagi dah..

so kat shop tu..boleh try2 lah scooter yang ada..aku in mind memang dah ada model mana yang aku berkenan..luckily kat kedai tu pun ade that model..so, aku terus try yang tu...then sambil tu ade lah try other model..which is aku tak suka sangat lah sebab berat..jadi, tak sampai sejam..aku pun terus setuju nak beli model aku try 1st time tu...hoho..

kedai ni die ade publish kat qoo10.sg..so, that week ade pulak die bagi kupon diskaun kat qoo10 tu sebanyak sgd100..pastu dan dan pulak esok last day kan..haisshhh..macam saje2 je nak suruh aku beli kan..maka aku pun make online payment..dan membawa balik scooter tu..macam best gila okeh..sejak ada scooter ni..memang aku excited bila pagi2 nak pergi kerja..haha..macam budak2 je..


so, this is the scooter i've been talking about..aku nak amik gamba sendiri tapiiiii..aku sekarang takde photographer lah..so banyak gambar aku selfie je..macam mana nak amik gamba penuh..huu..aku even plan nak shoot video aku naik mendalah ni..haha..sebab ade membe aku cakap macam tak leh emagine aku bawak scooter pergi kerja..nanti2 lah yer..

since aku ada scooter ni, hasilnya aku sampai office ontime even aku keluar rumah dah lewat lebih pukul 7..best wooo...cuma yang tak besnya, kene lah aku angkut mendalah ni turun naik bas..yes, i still take bus kat woodlands checkpoint to my office..sebab kalau nak ride scooter ni boleh..tapi aku gak lambat sikit lah..

pastu time lunchour pun aku bawak scooter ni..haha..sebab opis jauh dari foodcourt kan..so ni macam kenderaan aku lah kat singapore ni..bagus bukan..ura2 ade dengar singapore nak start undang2 baru pasal scooter ni..tapi tak tau lah..sebab sekarang ramai je pakai..kat sini bukan scooter je..basikal letrik pun biasa je nampak..tak tau lah kan..harap2 takde lah..hee

eh ok lah..nak sambung wat keje..daa..






No comments:

Daisypath Anniversary tickers