Thursday, March 31, 2011

Merong Mahawangsa..

Semalam, baru berpeluang nonton movie ni kat wayang..bersama teman2..hee..tu pun bile dorg offer ade tiket free..lagi lah best kan..actually mcm plan nak tgk ujung minggu ni ngan coki2 kot..lalala..mungkin boleh tgk lg kott..

dan luckily aku nonton semalam sempena program under KPKK, ade wakil timbalan menteri je hadir..kalau tak silap..aku kan dulu keje ngan KPKK, so, kawan2 KPKK la yg ajak ni..dorg dapat 3 tiket free tak cukup korum, and offer kat aku..yang lagi best dapat nonton kat the Gardens mid valley tu..pastu panggung yang semua jenis 2 tempat duduk..dan siap dorg sediakan popcorn n air lagik..haha..lucky kan..walopun xde kene mengene ngan aku..btw, Norman KRU pun ade dtg jugak.. overall cerita ni, oleh kerana dibuat oleh anak malaysia, kita patut berbangga lah..mmg aku layan dari awal sampai abes..fuhh..hebat gile tau..almost perfect to me..aku paling suka skrip die..pandai dorg olah script tu beritma (bahasa melayu)..kagum..smpai habis cite tu, nak aje aku tepuk tangan tau..haha..aku kan mmg cmtu..habit..even tgk movie kat TV yg best2 pun, kalo habis, aku tepuk tangan... ok lah, aku tau riview aku x membantu..haha..tapi sesape yang belum tengok movie ni, wajib pegi okeh..daripada ko abes duit tgk cite dalam botol tu, baik ko tgk cite ni 2-3 kali..berbaloi2.. ok daaa...
with ayu dan intan..tq korg sebab ingat nak ajak kite..ihiks..
P/S: perasaan kagum tak abes lagi..now siap google2 pasal epik merong mahawangsa ni..haha..gilo..dah 3 minggu baru aku nak kecoh ;p ..tertinggal bas betul..

Friday, March 18, 2011

Senyum..tak perlu kata apa-apa..(random talk)

rasa tak best dari semalam sbnanye..tak tau nape..eh, kenapa fb mcm slow je eh..ke laptop aku yg semakin slow sebenanye..haishh..kat opis fb die block..so, masa untuk besosial semakin kurang..balik umah, pun macam kejap2 je online..sbb takde ape lak yang menarik+menyirap ngan fb yg lembab jugak..so, update blog je la jawab eh..agaga..

kat opis ni, xde ape sangat..kedai pun setakat makan2 je la..tuk soping2 cuci mata cam kat jalan TAR tu, mmg lah takde kan..walopun dekat ngan OU tapi, adelah limited nak gi sana..kalau lepas balik opis pun belum tentu aku nak jejak kaki ke sana..tapi teringin nak gi IKEA..tgk2 ape barang yang up to date..i love house appliance..especially yang kale2 die menarik and unik..suke tengok..namun untuk membeli adelah kene tengok harga dulu..kalo ade bawah 10 hengget dan brg super best, mungkin aku mau belik..kalo tak, kem salam je la..
sok, aku ade pelawanan badminton, terpilih lak tuk wakil group main single n double..single?..arghhh..penat dowh..semalam wat pre-tounament aku kalah 9-21 kat lawan aku yang mana aku akan melawan die esok..haha..bongok gile..abes laa..harap2 takde la adegan jatuh macam tahun lepas..kalo x, aku pencen lah men badminton ni ;p
hari ni, dah mcm 2 hari coki2 ku demam..hari ni tanye die, kate dah ok tp ade KOT pulak..bile coki demam, suasana adelah suram..sebab die tak ceria..die akan jadi serius jek..nak gurau pun jadi janggal..sebab die macam xde mood nak gelak..cian die..huhu..dah la kite jauh..xdapat nak tengok die..sebab tu kot die tak suke kat kite..sbb kite tak berapa nak caring macam org lain..tu pun bile ngan coki, aku ok la jugak..ade jugak perasaan..cube kalo ngan org lain..lagi ati aku kering..huhu..teruk kan..tu lah aku da kate, aku gangster..korang tak caye..hmm..rindu ngan coki sangat2..diri sndri pun efek bile coki2 ku tak sehat..kite pun cam dalam awan yg gelap..pastu idung mcm sensema manja2 jek..hee..apokono lah ;p..abg, yaya doakan abg sehat cepat eh :)..dingedingedingeding..baaaa..(bayangkan dak gomok menari2 kat depan smbil perut goyang2..mesti nnt abg terus sehat)...hik hik..
k la..daaa

Thursday, March 10, 2011

go comercial..sos cucur udang..baikk punyee..

pagi tadi..aku tetibe terasa2 nak makan cucur udang..ini gara2 sos yang mak aku beli la ni..die beli kat Melaka katanye..tempat yang famous kuih cucur udang ni kot..mmg sedap lah..walopun makan ngan cucuk udang yang tak berapa nak garing tu..aku makan jugak sbb mmg sos tu berasa kata kau..haha..

bagus ek org zaman sekarang..tak yah nak masak2 sos dah..mmg spesifik sos kuih pun dah ade sekarang ni..kalo dulu setakat sos cili biasa je kan..so, ade lagi ke sos yang lagi best dari brand ni ek..yang mak aku beli ni produk Melaka Best..syarikat Sos Baha..tajuk die sos udang Alor Gajah..haha..kan aku dah promo kan..okeh..daa..duk sini aku kene pikir alternatif nak makan lain dari yang lain sebab choices are very limited..huhu..tp almost complete..ade nasik, ade kuih..ade buahan2..ade kedai mamak..tp tu la kan..bukan yg best in town lah..tak mcm kat KL dulu..owhh, ayam penyet je xdo..


Wednesday, March 9, 2011

Bahang Kesebukkan..


Aku dah dapat merasakan bahang kesebukkan nye..huwaaa. Plus, my fren who helping me this few weeks (from i start las week) dah mau keluar dari sini (resign)..and i will proceed her task all alone..by myself..without knowing what the hell i'm trying to do..haha..but so far, the learning process is going on smoothly..i'm like a spunge..a new spunge that can absorb the liquid very well..ngee..
aku adelah tukang paip..tp upgrade sket sbb aku x pasang paip cuma kire stress kat paip..hahaha..tengok..paip pun org concern smpai nak kirekan stress bagai..aku? ade tak org mau kirekan aku nye stress..ade?..ha?..ade..lalala

can u imagine..to deal with this kind of pipe route drawing..smpai kecik2 mata aku nak tgknye..i likee..

Tuesday, March 8, 2011

go comercial..hehe

Nasik lemak zaman sekarang nih..siap ade expired time lagi..boleh dimakan dari pukul 6pg - 3 ptg yerr..hee..bagus2..untuk memajukan perniagaan, kita mesti lebeh sistematik..dan kompetetif :D


Daisypath Anniversary tickers