Friday, February 15, 2013

Kacang Pool cicah roti..

Tadi, duk usha2 facebook..[eh setiap saat aku ngadap facebook sebenanye..hihi..] ..tiba2 ternampak gamba makanan kat wall fb cikgu sekolah menengah aku dulu..gamba set lengkap hidangan kacang foul..

korang penah dengar tak?...makan?..aku penah..2 kali...in fact, aku 1st time dengar dan makan pun sebab aku kawen ngan orang johor..hihi...mak mentua aku suka jugak wat resepi ni..selalu time bekfes..mula2 makan rasa macam pelik jek..sebab kaler die kaler coklat..macam tak menyelerakan..haha..tapi bila dah makan kan, mesti rasa macam nak lagi dan lagi..berkeping2 jugak roti aku makan pastu :p ..sebelum ni memang aku tak leh imagine, ape bende kacang pol ni sebenarnye..tapi aritu masa pergi supermarket, hubby aku tunjuk la tin kacang tu...baru aku tau...owhhhhh kacang FOUL nama sebenar die..heh heh..

so tadi,borak2 ngan hubby...ye laaa kata jauh kan, harus lah borak2 pun secara chat jek..tapi tuuu pun sempat nak argue2 T____T....laki sapo lah ni...mencik..hihi...


selalu kalau aku makan kat umah mak mentua, rupa die lebih kurang camni la die hidang..tapi selalu aku makan ngan roti gardinia kosong jek..takde bakar2..hiks..

gambar google

aku agak, ramai jugak yang tak penah makan kot kacang foul ni....ke dah selalu...tak kesah la..so, tadi aku google2 resepi..ade lah jumpa few..tapi macam banyak lak mende die masukkan..aku tak sure mak mentua aku masak camne..ade jugak die cerita2 macam mana die masak..tapi aku tak ingat lah..

aku rasa macam nak try lah resepi nih...boleh bagi mak pak aku lak rasa..kompom dorang tak penah makan kot...hihi..so, aku nak refer resepi kat blog ni lah...resepi kacang pool  ...jom try sama2 jom...

kalau jadi aku wat..aku tepek gambo kat sini / fb ek..hahahahaa...lately mood memasak sudah mari lah..


1 comment:

kaSih.CinTa.GadiS said...

hihi...chomel la shila&hubby!!

ok,am xpenah makan kacang pool/foul/fool nih! haha.. nant shila masak, jgn lupa utk am yeik? wakakak..

Daisypath Anniversary tickers