Wednesday, March 20, 2013

barang baby lagiiii

ni kira persiapan terakhir la kot...hihi..mula2 mak kata nak beli katil baby yang jenis boleh buai2..macam zaman kitorang dulu..ade katil baby jenis besi something mcm gambar yang bawah ni..tapi mano nak dapat kat kedai2 perabot ek..?


pic google

oleh kerana macam susah nak cari kat kedai perabot kat area ampang ni, maka kitorang pun decide pegi try cari kat kedai baby manjaku kat ampang waterfront jek..huhu..banyak jugak choice baby cot / playpan eh panggilan die..ape2 je la...so, cari punya cari, jumpalah satu niii..paling kecik dan comel..sangat sesuai ngan space umah aku yang kecik tu...

kitorang beli je baby playpan yang brand sweet cherry..harga pun tak mahal mana..just RM175++ kot..tp tu harga lepas less 20% lah..hihi..tp ok la kan..still boleh je guna..

tujuan beli playpan ni sebab nanti senang nak letak baby dalam ni..sebab kalau letak atas tilam kat lantai je, takut terlangkah2 baby la..tak pun terpijak ke..huhu..yelah, kate umah kecik kan..layankan aje..


ni la katil tuk baby shayeee...tilam tu aku beli asing..tilam kekabu, dari pasir mas kelate tuu..jauh aku beli..siap balik kampung cari semata2 sebab nak murah..tapi memang murah pun..beli kat pasar pasir mas tu..dalam RM30 lebeh jek..tapi takde sarung la..

sarung tilam dan bantal tu aku hantar upah kat kakak tukang jahit kat ngan umah aku...kain 4meter = RM25,  upah jahit dalam RM30 hengget..total2 murah la kan..sebab aku riki2 kat intenet, harga complete set tilam kekabu ngan sarung semua ade lah nak cecah Rm200 jugak..malas aku..hee..

tapi tu la..kain cotton yang aku beli kat nagoya tekstil kat jalan TAR tu..paling best corak jalur2 je aku leh dapat..haha..tak funky la baby aku kan..macam baby bawak imej korporat pulak :p..tapi takpe, nanti kite letak teddy2 bear lam tu ehhh...



gamba cubaan menutup playpan ni ngan kelambu yang aku beli awal2 dulu...muat2 jek..haha..semangat ko..haishh tak sabar nak  tunggu baby keluar..nak guna semua barang2 yang aku baru beli ni..mesti best :D


ok lah tu jek celoteh aku di hari ni...till this date, baby masih lagi dalam perut..tengah gerak2..maybe sebab die lapar tapi aku malas nak makan..sekarang macam tak selera sangat lah...hmm








2 comments:

Anonymous said...

haha ... tahniah .. :D
terasa thrill u nak dpt baby sampai lupa nak bagi salam .. :P
As salaam .. :) semoga u and suami 'the proud parents' to be, and baby sihat sejahtera hendaknya. insha'allah. seronok baca cerita u, since u belum kahwin, and then kahwin, and now nak dpt baby, i pulak rasa excited .. tahniah ea :) take care :)

regards,
lareine.ahmed

shiela said...

thanks :D

Daisypath Anniversary tickers