Thursday, January 21, 2016

sakina warded lagi

hi my blog..

saja nak record kat sini..last week sakinah kene denggi..dah lama die tak demam..sekali demam mmg teruk2 sampai kene warded..kesian die..kejadian pada hari ahad 10.1.16..nasib baik kene warded satu hari jek..

cerita die macam ni..minggu sebelum kina kene denggi, ayah die dah kene dulu..seminggu ayahnye sakinah terbaring je tak larat..tak pergi kerja pun. so lepas seminggu duk ulang alik klinik kesihatan sebab nak kene amik test darah. nak tgk platletkan..elok ayahnye kina baik..si kina pulak kene..huhu..mula2 platlet 110 masa check kat hospital sultan ismail..so doc suh repeat sebab die below 150 kan..so the next day aku pun repeatla sekali lagi...tapi aku pergi pun agak petang time tu..kat KK kg melayu je lah kan..sekali turun sampai 37 kot..eh menakutkan jek..terus nurse KK tu cakap kene direct pergi hospital besar. 

aku dengan tak bawak ape2 nye..terus naik kereta pajero klinik tu..kereta aku tggal kat klinik..huhu..seb baik xnaik ambulance..sian kina..terbaring lesu je die..tak bawak susu ngan pampers die semua..die asik cakap nak balik je..nak susu la ape la..nasib baik kat sebelah tu ade sorg baby baya rayyan,..so kina cakap tu adik..rindu kat adik pulak die..hihi..

so lepas tunggu lama kat unit kecemasan..malam dalam kul 8 baru dorg tolak naik ward..1st time kene masuk hospital sultan aminah..sebelum2 ni selalu pergi HSI je..hospital HSA ni lama..so paham2 je la keadaan ward camne.

masa kina masuk tu, tak la ramai sangat..tp lepas malam tu..penuh ko ward...tengah2 ruang pun dorg letak jugak katil.

malam tu kina punya platelet naik sikit..tapi still bawah 50..risau aku..die kene masuk air semua la..aku pun paksa2 die minum air banyak2 supaya cepat baik.

esoknya..waktu doktor pakar wat rondaan, die kata kina dah boleh keluar..just monitor je keadaan die..oleh kerana ward tu penuh, tu yang die keluarkan cepat2..kina pun mcm ok2 je kan..walopun platelet still rendah.

balik tu, adik pulak kene denggi..bintik2 badan die..tapi tak teruk sgt la platelet die turun..so keep bg die minum susu..baik sendiri..alhamdulillahhh..semua anak2ku kembali sihat....haishhh..satu famili kene denggi...musim sekarang ni..

so, sape2 readers blog ni...pastikan tempat kediaman sentiasa bebas nyamuk aedes yer. kalau demam tu cepat2 lah pergi check..takut kene denggi ke ape..

ok la..ni gambo2 kina..hee


keadaan ward pagi esoknya..kebanyakan masuk malam kina warded tu jugak
 
  
org spend cuti weekend kat hotel..kina ngan aku spend cuti kat ward..haha..pun boleh..kesian kina..btw, aku rasa makanan kat HSA ni lagi sedap dari kat HSI..ni kali ketiga kina warded..2kali kat HSI sebelum ni..

tunggu masa nak check out...with ayah..ayahnye kina pun satu..die hilang handphone dah 3hari kot sebelum kina warded ni..so nak contact punya lah payah..tak tau pun no. opis die ke ape..haishh..so masa kina kene anta naik pajero tu..menggagau aku cari cara nak contact die kat opis tu..siap announce kat FB die ngan group wasap family..nasib baik la abang die ade no. hp kawan sama tempat kerja ngan helmy ni...haha..petang tu baru dapat call..kalau tak sampai malam la die tak tau anak die masuk ward..huhu

eh ehhhh..sempat lagi aku usha handbag doctor ni..lawa, berkenan aku..maka aku google2 cuba cari coach apekah ini..tapi tak jumpa..sudahnye....

 

aku beli coach mini ni..hahahahahaa...okeh cerita xde kene mengene..

ok lah tu je update aku kali ni..kalau ade cerita lain lagi aku cerita wokeh..selamattt...



No comments:

Daisypath Anniversary tickers