Wednesday, September 7, 2016

Aku dan Selfie..

Aku rasa semua pun tau kot aku ni kaki selfie..haha..jangan marah aaa..kalau yang fren fb / instag dengan aku, tiap minggu pun mesti ade je muka aku setepek dua kat page aku tu..aku agak orang yang dah kenal aku, mungkin biasa la kot..tapi yang baru kenal mungkin akan fikir..ahhh shila ni asik selfie je..macam cantik sangat..kah kahh..tapi, ada aku kesah kan..aku pencinta diri sendiri katanye...
lately ni makin galak aku berselfie hari2..baik dalam kereta, sampai office, on the way ke office pun aku sempat nak berselfie..hee..kau tau sebab apa..

haaa..recently aku ade lah beli satu makeup ni..tengah in sekarang ni..iaitu BB cushion..serius..sangat best..tapi aku rasa tak semua BB Cushion tu bes kot..sebab aku setakat ni ade beli 2 brand..

1st aku try sendayu tinggi punya brand..tapi aku tak tau kenapa muka aku jadi putih sangat pulak..maybe sebab aku beli tone yang cerah kot..plus, aku juga keliru dengan tone2 warna sebab nama die tak mcm bedak2 lain..pegi google sendiri kalau berminat yer..

so, lepas tak berapa puas hati dengan brand tu, aku pun pergi lagi watson, dan kali ni aku diperkenalkan dengan maybelline bb cusion ni..kalau hari tu, aku beli..takda sapa yang entertain aku..jadi aku pun pandai2 sendiri je ambik..kali ni ade staff watson tu yang kenalkan..lepas tu die try2 pulak kat muka aku kan,..sebab nak tengok sesuai tak tone ni kat aku..die ambil tone natural..tap tap kat muka aku..terus nampak macam glowing2..

lepas tu die try kan pulak blusher jenis cushion brand revlon pulak kat aku..terus mcam wowwww..ambik ambik ambik..haha..tak pernah2 aku terpengaruh ko..lagi satu die kasi try pulak eyebrow..okeh before this aku memang jenis tak pakai pun mekap untuk eyebrow..just bedak, blusher, eyeliner..so sekarang aku tambah apply eyebrow pulak..ternyata, bertambah seri jugak la muka aku..ehh ke aku perasan sorang..haha..ape2 je la kan..

bawah ni ade aku letak photo dari google untuk reference jika korang juga berminat nak try..

BB Cushion Maybelline Pic credit to mr. google
so far, untuk BB Cushion maybelline ni..aku sangat puas hati sebab dia full coverage kat muka aku, senang nak apply, dap dap dap je..lepas tu nampak natural je, tak tompok2..eh best lah..tapi aku tak sure la kalau untuk orang yang kulit jenis berminyak sebab aku rasa die agak berminyak sikit..brand yang lagi satu aku try tu pun sama..maybe after die blend dengan kulit kita lama sikit baru ok kot..macam kulit aku ni agak kering..so ok la..

loreal cussion blush
dan untuk blusher ni pulak..pun aku rasa best sebab nampak glowing lepas pakai..kasi 4 bintang..hee

So, tak sah kalau takda gamba2 selfie dari aku kan..meh meh tengok..santik tak kitewww..suka sangat dengan bedak ni sebab membuatkan muka selfie kita nampak flawless..addicted pulak nak mekap2 ni wehh..by the way..gamba2 ni xde filter yer..aku tak suka apply filter tu sebab nampak muka lain..



selfie baju baru..

ohh baju baru jugak..


tudung by @ellyganze..pegi beli..adik aku punya brand ni..


ni pun baju baru tudung baru..juga by Ellyganze..belilaaaa..





last but not least...haaa..ade budak menurun dari mak die..hahaha..


oklah..buhbye..alkesahnye aku dan selfie..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers