Friday, January 30, 2009

Friday update


hi..shiela di sini..
ni adalah gambar yg berlatarbelakangkan tangki yang telah dikeluarkan oleh Taylor Wharton (opis aku la tu) ..dah 2minggu pun gamba ni di ambil..tp baru sempat upload kat opis td..hee..

saje nak belagak kat situ sbb..1st ini adalah tank yang paling besar setakat ni yg pernah TWM hasilkan..Caapacitynye adalah 250000liter..

2nd: aku adalah sorang2 nye engineer pmpuan kat sini..so, aku sorg je pmpuan yang berada di site yang mane aku rase seperti out of place la..huhu..yelah kan sume geng2 lelaki..tp oleh kerana aku juga kengkadang rase diri aku cm lelaki, aku layan je la kan..haha..lgpun aku mmg ske ngusik dorg..org tumpuan la kate kan..

actually bukan aku wat keje sgt..thank god aku xyah nak handle dlm pembikinan tank ni..sbb engineer baru tu masuk ontime bile tank ni nak start buat..kalo x, mmg sah2 aku jugak yg kene..huhu..sbb mase engineer lame benti, aku yg take over sekejap buat some of them..order barang la, drawing la, itu ini..kene kejar je..tp skrg aku da rilek..yeehaaaaaa :D..aku just wat final piping ngan general arrangemnt drawing..paham kah?..huhu..

td keje mcm slow sikit..bnyk main je..men ape ag kan..mentenet la koje aku..tp smbil2 la wat keje kan..lgpun bos xde..yeyeh..aku sokaa..

btw, ade la jugak mende yg sad yg aku nak share nih..tau x, kan skrg bnyk kilang dah tutup kan..ni sbb ekonomi yg jatuh teruk kan..so, tempiasnye kene lah jugak sikit kat kilang aku ni..huhu..fyi, kilang aku ade 2 kategori, satunye produce cylinder tank yang kitorang panggil TWGE
liquid cylinder tank

dan kilang yg lg satu bulk tank yang kitorang panggil TWA. gamba bulk tank mcm background gamba 1st td..hee

so nak di jadikan cerita, TWGE skrg dah xde sales order..so, tepaksalah shut down temporarily..dan yg sad adalah nasib pekerja disitu lah kan..kesian dorg da xde keje..walaupun tutup sementara je kan..hmm..hopefully kilang ni dpt bertahan lg la kan..yelah, mcm thn lepas sales mmg gile2 nye..awl thn ni pulak, mmg nmpk sgt la kurang tu..kilang pun nmpak lapang je..kalo x, mmg xmuat la sume tank..huhu..dan untuk aku, spt pernah aku citer..mmg kene la berdisiplin lebeh sikit supaya tidak diberhentikan..huhu..takuutt..bnyk utang xabih baya lg ni weh...!

hmm..ape lg ek nak cite..haa..kenal x ahmad syawqi, die kan tdo je dr td..xde sape nak layan kite..hee..mesti org akan ckp, ko pecaye ke die tdo..aku pecaye je ;p ..sbb shoki xoff hp die..boley x..ape2 je la kan..

huarggghh my back is killing me la..i need a spa treatment..massage, sauna, milkbath..all that kind of stuff..cewah..aku ke ni ek..tetibe tuka karektor ;p ,,hiks..jgn marah..tp mmg aku teringin gile la nak g tempat treatment cmtu..huhu..tp fulus masih x mengizinkan..sabo je la ek..

lg pun aku still boleh menikmati mandi wap n sauna kat gym..n i think oleh kerana aku g sane evryweek kan..n 2kali seminggu wat stim n sauna ni, my skin getting softer la..mmg cmtu eh..hehe..dah aku gedik balik..ok2 lah kang aku melalut2 lg lak..got to go la..mau tido..yeyeh :D

kepada kawan2 sume, selamat berhujung minggu..hmm ape lak aku nak wat minggu ni ek..think2..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers