Wednesday, January 6, 2010

Takoyaki


wahai kawan-kawan ku..bagaimana hari anda hari ini..sudah lunch ke..ape menu yang korang makan..hehe..tibe-tibe aku buat ayat skema di sini..sengaja nak cuba-cuba sahaja..

baik lah..berbalik kepada topik hari ini..sebagaimana yang anda tahu, dalam negara kita, iaitu Malaysia, terdapat baaaannyyaakk jenis makanan bukan..terpulang sahaja kepada kita untuk menentukan makanan macam mane kita nak..ok, mula aku nak mengarut kan..ah leceh la nak pakai ayat2 cmni..

sebenanye saja aku nak cerita..tadi aku makan satu makanan jepun, yang baru 2 kali aku rasa..1st time ari tu beli kat jusco klang..amad shoki belanja..sedap la pulak kan..ni sbnanye kes aku terpengaruh ngan ade satu blog yang aku baca tu..die suka makan makanan ni..pastu saje la aku nak rasa..sekali rasa, aku mcm nak lagii u'oll...mcm bes lak mkn..simple dan kenyang..harga pun tak la berapa mahal..less than rm5

so tadi aku saje la jalan2 cari makan..tujuannye nak cari makanan yang luar dari kelaziman yang aku makan kan..huhu..jalan punya jalan, sekali aku jumpe stall makanan ni kat sogo..heh heh..tanpa berpikir panjang, aku pun singgah dan membelinya dengan hati yang riang..ditambah pula roti untie ann perisa original..lantas, terus pulang ke opis...sesampai je aku, terus duduk dan makan makanan ni dulu..haha..gile..

ok la, dari tadi aku tak cite kan makanan ape tu kan..meh sini aku tepek gamba hasil dari google..ni kire 2nd time la..tp brand die lain..bukan from tako tou kat jusco tu..tak ingat stall ape name tadi..tapi still guna perkataan tako tu la..heh heh...ok la, overall puas ati ngan lunch for today..alhamdulillah..

takoyaki..picture from google


p/s: aku rasa kalau makan banyak akan rasa muak jugak takoyaki ni..so, enough 4biji je sekali beli iaitu RM4.20 ..ok chow..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers