Wednesday, June 30, 2010

i don't know how...

Pernah tak korang facing a problem can't tell lies to anyone...die macam, ko sebenarnye patut twist sikit tuk selamatkan keadaan, tapi oleh kerana ko tak reti nak bgtau tipu sikit2, die dah buat diri ko trouble lah..huwaaaaa....

aku kat sini mcm dalam dilema..okeh, cmni ceritanye..hari tu, aku deal ngan consultant ni, which is mintak quotation and all that lah..lepas tu, dpt la harga2 yang bermacam2..cuma satu je konsultant yg sgt murah die quote...yang lain semua atas 5k..

pastu, nak dijadikan cerita, budget semua kene cut down..so, for sure la aku kene tell those consultant yang kite xde budget..except consultant yg below budget tu kan..huhu..then bile aku kene call yg lain2 tuh, dorg tanye aku mcm2 sebab ape semua lah kan..buat program kat mane bagai lah..pastu sepatutnya aku cakap twist2 lah sikit..xyah nk cerita detail kan..since aku rasa mcm berminat ngan consultant murah tadi..but then, aku telah membuat dorg mcm tawar menawar pulak...huhu..yang mengakibatkan aku pening..sbb aku tak tau nak cakap ape dah..what if semua consultant turunkan budget gile2 punya, then at same time tadi, aku dah ckp kat consultant yg sincere tadi suh block date die..

problem is, the other consultant yg quote mahal sket tu, penah wat program ngan kite..pastu mungkin dah biasa lah..pastu aku dah block date die with budget yg mahal tu..then die dah tolak semua offer lain sbb commit kat kite..isk2..pastu aku g lak bgtau ade consultant bg harga lg murah since kite nye budget dah kene cut kan..so, tetibe die nak kurangkan harga die sama dgn that consultant..haha...sian gile dowh..sbb die da tolak offer org lain..how how how...i don't know lah...sbb ade perasaan kemanusiaan disitu...yg buat keputusan susah dibuat...aku bg si AF je lah decide..hee..bia die je yg penin..hehe

1 comment:

ELLY said...

hahaha....apaa daaa...ko yakin ker dia tolak offer lain???....cmtu la org b'niaga....bg ayat2 manis....tp klo ko amik yg lain pon dia kena terima la....b'niaga mmg ada risiko....mana pegi shiela yg b'hati kering???....hahahhaa

Daisypath Anniversary tickers