Sunday, September 19, 2010

esok mula bekerja seperti biasa / cerita raya

tik tok tik tok..kejap je dah seminggu ek..kejap je raya rasanye..hehe..mood cuti masih ade lagi ni..haishh..yer, walopun aku dah stat keje sejak selasa last week, tp time tu keje main2, hari rabu pulak, aku dtg punch je..pastu kul 3 masuk balik..pastu jumaat lak mmg aku amek cuti..lalala..maka holiday tu tetap ade kan..tapi esok full day lah..harap2 boleh la aku tune balik time aku ni..sbb minggu ni die mmg lari betul..tido kul 3-4 pagi, bangun tengahari..huhu..rugi2..mlm kang aku paksa gak tido awal..

so, macam mana cuti korang..aku tengok dlm fb, banyak dah org upload gamba2 raya..hehe..happynye..me so jealous..especially yang dah ade famili sendiri tu kan..pastu raya pakai bertema pegang baby2..haha..cam bes je..bila la time aku ni ek..erkk..tetibe je :p

aku raya cam biasa la..tahun ni balik kampung..dah kat kampung je boleh rasa beraya tu kan..maka, pulang lah...

korang tau, perjalanan kitorg ke Kelantan kali ni amek masa 12 jaaaammmm..huuuu..anak2 kelantan je boleh tahan selama tu dalam kereta di waktu bulan puasa time siang2 yang panas..huwahahaha..ok, actually mmg hazab jugak la kan..ye la..dah la jem satu hal..puasa lak tu, kematu jugak la kitorg..

aku take turn drive dengan adik ipar aku..alaa, si Razaq tu la..hehe..mula2 die drive dulu, dari umah ke lebuhraya karak, pastu lalu raub..pastu lepas raub tu, aku take over pulak..sampai ke lipis-merapoh..aku baru je bes2 drive kan, sekali jem pulak..pastu kan, time jem tu lah..aku nak tunjuk skill sikit..wahaha..sekali aku potong la barisan yang panjang amat tu kan..jeng jeng jeng..berjaya la lepas 5 bijik kete dan tanpa disedari ade 2 org polis trafik kat belakang...aduiiii..den terkono lah..polis tu sudah tahan kereta kitorg..ohh yer, kitorg konvoi 2 kereta kali ni..mak ngan abah ngan sapid satu kereta, aku ngan ajaq ngan eli satu kete..abah drive secara solo..aku take turn ngan ajaq..hee..amature i must say ;p..xpe2...fun jugak..xla bosan sgt kan...

back to kene tahan polis tadi, kitorg tepaksa la benti kat tepi jalan tu sbb polis dah tahan kan..xkan nak lari lak..hehe..polis tu pon amek aku nye ic n lesen..sambil memberitahu kesalahan trafik yg aku buat..aku cam biasa sengeh je la..hahhaa..tp dalam hati...terbang duit aku..wuwuwu...[tapi kan, ade sorg abg polis tu kan, muka die macam my coki2 la..hehehehe..bibir die sama..i like..ihikz..]

kitorang sampai kelantan kira2 kul 10 malam cmtu...bertolak dari KL kul 9 pagi..bayangkannn..oo, lupa lak kitorg balik kampung hari rabu b4 raya tu..sbb konon2 nak terus stay kat KB dulu..so that boleh merasa berbuka puasa kat sana,,KB foods are heaven..hehe..tp oleh kerana xsempat sampai b4 berbuka, kitorg terus je balik TM..itu pun waktu berbuka tu, kat dalam kereta je..sbb lepas je dari kuala kerai, mmg jem lah..makan kuih raya yg kitorg bawak tu je lah..adventure kan..kalau korg nak merasa cenggitu, kawen la ngan org kelantan..huahaha..aku xmoh..serik..lalalala

kitorg balik pun tak lama kali ni, hari raya ke-2 kitorg balik KL dah..kejap je kan..sbb mcm xbes la nak duk umah org lama2..anyway, kitorg mmg enjoy la beraya kat sana sbb mmg ramai sepupu dan sedara mara..kalau belah KL ni tak ramai sgt..x meriah..tu pasal balik je kampung..plus, nak kenalkan razaq kampung kitorg..hee..ok lah..kat bawah ni ade la sket2 gamba yg tak berapa nak bes..sbb dua hari aku pakai baju yang sama beraya..thn ni x banyak baju raya aku beli lah..baget ciput nau..

1st day raya...lepas solat raya, terus bajet mekap2..konon nak melawa la kan..almaklumlah, aku baru masuk kelas mekap masa bln puasa aritu..saje nak praktik..siap aku ade beg mekap tuuu..jgn jeles..nnt aku tunjuk beg mekap aku yg cute tu eh..ngee

beraya kat umah kak nah..die wat nasik dagang..kat kelantan ni mmg cmtu kot..dorg pagi2 raya wat nasik..kalau ketupat pun, yg jenis daun palas pulut tu..so, mmg aku x jumpe ketupat ngan rendang lah..kompunan jugak..tapi still, makanan2 die mmg best..rumah ni wat nasik minyak, umah tu wat nasik dagang..so, satu hari tu aku mmg makan nasik je lah..pastu makan dagingggg je..huhu..gemuks i tau..raya nye pasal, xpe lah kan..

me, mom n dad..kalau org yg baru2 kawen tu begamba ngan suami ngan anak kecik kan..ni kire mcm sama la konsep..cuma bezanye, pasangan suami isteri ni, anak die dah besau..hahaha..kitorg pakai konsep kaler merah u..ooo, abah tu wat muka sbb die tgh minum..huhu

ngan my only bro..budak ni, lepas semyg raya, die terus balik umah tido..huhu..ntah ape2..sbb tu tahun ni takde gamba die pakai baju melayu pagi raya..die tido smpai lah ke petang..adeii..hampeh je..

curik bergamba ngan anak org pun jadik la..huahaha..nmpak serasi je kan..i like this picture..name dak tecik ni Sara..anak sepupu aku kak noni..kitorg stay umah die la kalau balik kampung tu..pastu dak tecik ni sejak die baby lagi aku cm suka lah..die kan, garang dan banyak akal..kelaka je tgk..oo..ni hari kedua..time ni before balik KL, kitorg g kenduri umah famili suami kak noni..dan again aku pakai baju yg sama masa pagi raya tu..hehe

bergamba ngan sepupu2 masa nak balik..*perut sapa paling besar*..haha..lalalala

ok la..aku rasa tu je la cite raya aku..tak happening pun..hari raya ketiga beraya kat umah sedara belah mak aku kat Kg.Baru..dan dlm sehari mmg dah settle..huhu..kejap je kan..xbes..aku nak g umah open house ke ape ke..tp takde lagi lah..xde sesape ke nak ajak aku g umah open house ni..anyone?..hehehe..

dan esok adalah back to work day..kepada semua warga kota dan pembaca2 sekalian, selamat kembali bekerja wokeh..walaupun mood still bercuti masih ade, namun kerja-kerja jangan di abaikan..utamakan kualiti..cewah..sok, aku nak pakai baju raya merah tu jugak lah..haha..boleh..

ok semua..welcome back...lalala :D




No comments:

Daisypath Anniversary tickers