Wednesday, December 5, 2012

Corat Coret Majlis Perkahwinan My Lil Bro..part 1

Assalamualaikum...

pasal aku kawen dulu pun aku tak blog kan..ni aku blog pasal syafiq lak..hehehe..aku nak cite pasal majlis aku pun, dah lama sangat..dah basi pun..layan je la yer..cite ni panjang sebab aku kompul semua gamba2 yang ade lah..malas nak cerita separate2..ok, lets begin with the long journey we had to Sungai Petani Kedah..

Hari Jumaat 30/11/12 minggu lepas..yup, tarikh dak sapid nikah la ni..hehe..kitorang pagi2 lagi dah berkumpul kat rumah family kat ampang..semuaa family members yang ikut ke SP datang umah aku dulu..breakfast2 dulu...then pukul 10am baru bertolak..bersama2 penantin tu laaa...


aku pakai baju baru..heh heh..banyak baju aku soping kat jusco aritu..gara2 perut semakin membesar..terpaksa lah mendapatkan uniform mengandung ni yo..

Kitorang konvoi sebanyak 3 kereta..satu van toyota hi-ace commuter yang boleh muat 16 penumpang (sewa) dan kereta vios n camry..camry tu aku drive sebab mak tak bagi sapid drive takut jadi pape nanti kan..almaklumlah, nak jadi pengantin la katekan..haha..tengok2 sepanjang perjalanan tu, memang die tidooo je keje nye...adehh..oooo, aku drive sebab bapak aku dah bertolak ke langkawi atas urusan kerja malam khamis tu..pastu nanti jumpe die kat tol SP je...kitorang semua bengang jek sebab org duk sebuk2 pasal kawen ni, die leh lak nak g keje..haha..tu lah bapak aku..even 1st day aku mendaftar masuk uniten dulu pun die xdok sbb kije..uncle yg bawak aku gi daftar..huuu...okeh, lari tajuk jap :p

 singgah kat RnR Tapah dulu..makan makan dan makannn je keje aku..

dalam perjalanan tu, boleh pulak aku kelaparan bagai nak gile..aku siap benti kat tempat rehat yang jual makanan dalam van tu je..just untuk isi perut yang lapa..beli burger je..kih kih..tensen je hasben aku sebab nak layan bini kuat makan :p ..ni gara2 aku kat umah tak nak breakfast sebab mak aku beli nasi berlauk (kelantan style) sebelum bertolak tu..aku pagi2 memang la tak suke makan nasi..huuu..so, mkn sandwich je la..dah lapa pulakkk...layankan aje..

kitorang sampai SP tu dalam kul 5pm kot..kat sana, tiqa (adik ipar) dah memang book kan homestay untuk kitorang..ade 3 homestay die sewa...satu untuk kawan2 sapid, satu family belah kelantan, satu lagi tuk family kitorang ngan family belah KL..nice homestay..yang kitorang duduk tu, siap ade lanskap cantik lagi..rumah semi D..baru 2 ratus lebeh kot sewa die..besau lak tu..hee..sampai homestay, kitorg bersiap2 la, untuk majlis nikah malam tu..

sapid nikah kat surau dekat2 dengan rumah Tiqa..so, ok la..cumanye, bile dah berkonvoi tu, agak melecehkan la bile kereta tibe2 tak follow leader la ape la..pasal jem sikit kat situ, ade pasar malam..adik aku si sapid dah bebel2 dah..haha..wateverrr...

ni kat surau..sapid tangah meneangkan diri..aku tengok bibir die terkumat kamit..ntah ayat ape laa die baca tu..hehehe..kelaka..

kat surau ni, kitorang just bawak dulang hantaran ngan mas kawen je..ngan sirih junjung...besoknya baru bawak yang lain2..hantaran di gubah oleh kawan sapid..nice kan..comel jek..yang dulang mas kawen tu, sepatutnya bingkai tu tegak..tapi masa kitorang tengah kumpul2 kat depan homestay nak masuk kereta tu. boleh pulakk hasben aku die nak angkat dulang ni dari tangan aku..agak nye die tgk aku terkial2 ke ape kan..so nak tolong la..sekaliiii panggg jatuh pulak bingkai tu..seb baik terbelah 2 je..sebab frame tu jenis ceramik, dan glass tu plastik je...duit dalam tu dah la susah aku nak susun..haha..nasib baik laa tak berterabur terus...tu yg kitorg just landingkan je..ok la jugak ek :p

atiqah yang tantik dengan minimal makeup dan berbaju peplum..hehe..

the moment sapid and tiqa declared as husban and wife...

time sapid nak nikah tu..neves jugak aku tengok sebab tok imam tu intebiu jugak la..soalan2 yang biasa2 tapi tetap boleh buat pengantin neves..haha..dah la kitorg mcm keliru jugak la..sebab tok imam tu masa lafazkan nikah, tak jabat tangan..so, ingatkan time tu die nak praktis sapid dulu..so, sapid jawab lambat sikit..pastu kene la ulang balik lafaz nikah tu..kali ni sapid lak yang hulur tangan kat imam sebab die biasa camtu kot..haha..tau tak, mak aku, dalam semua majlis anak die kawen..anak die yang ni je die leh menanges..haha..tak aciii..tapi memang dah boleh agak dah..anak mak la katekan..

masa jamuan makan lepas majlis tu, eli n razaq, duduk kat meja sama ngan tok imam..so, die borak2 pasal majlis nikah tu kan..imam tu kate, kalau tak, banyak lagi soalan die nak tanye, tapi die tengok sapid mcm pandai je..tu yang die cut off tu..hehe..nasib ko baik sapid oiii...


bergambar bersama2 ibu bapa masing2..hee

sebelum balik, sempat aku, mak ngan eli masuk bilik pengantin, cantik bilik dorang hias..btw, aku ngan baju baru lagi..jubah cotton indonesia beli kat tesco..eli kate, ni ala2 fesyen irma hasmi..heh heh..me so loikeee....aku beli RM150 after tawar menawar..bergaya sakan mak buyong :p *wink* 

Majlis persandingan diadakan pada keesokan harinya..di rumah pengantin perempuan...kitorang semua get ready dari kul 12pm..sebab bersanding tu jadual pukul 1.30pm..tapi tengok2 terlewat sampai ke pukul 2pm jugak..ini semua gara2 mak andam sapid lambat datang tuk pakai2 kan baju sapid tu..huhh..sambil2 tu kite bergamba2 la dulu kan..mujo dah jangok2 tu gakk..haha..pahe dok kawe kecek nih :p 

 bergaya ala peplum jugak..huhu..xdo la gaya lain kan..baju beli kat kenanga mall..dah penah pakai time raya haji aritu..recycle balik..malas nak beli bnyk2 baju baru..huuhuu

 haaa..eli beli baju baru..gaya yang lain sikit dari sebelum2 ni die selalu pakai..haha..ni gara2 die selalu dapat komen negatif dari sapid..sapid selalu komen die nye baju kurung macam nenek2...hahaha..kali ni komen sapid, cantik laa untuk pakai di majlis kat kampung T_____T ..tensen tak ngan sapid..hahaha..btw, background tu, lanskap yang ade kat umah semi D ni..bes la pulak rumah ade lanskap2 cmni kan..

 sapid yang sudah bersiap sedia untuk bersanding...weee..aku tak paham kenapa dalam banyak2 jam, die pilih nak pakai jam hijau ni..last2 kene bukak jugak sebab mencacatkan gamba..


 aku agak impress dengan baju tiqa dan pelamin die..so cantikkk..aku sangat suka..sesuai sangat...hehe..perasan tak, style baju ni macam ella nye baju time die bersanding mggu lepas..kan kan kan..kat SP pun da ade gaya ni..hee

pelamin die..cantik sangat..kalo tengok nmpak macam garden wedding..tapi sebenanye, pelamin ni tengah padang..jauh sikit dari khemah tetamu..jadi nampak la dari jauh kan..

tiqa siap buat booth untuk tulis2 ucapan lagi..kreatif la pulak..aku pun tak melepaskan peluang tulis lam buku tu..


our familia...completa mente..tiqa ni dah lama dengan kitorang..so, every majlis kawen since eli pun die selalu ade..so, skrg dah jadi family dah..akhirnyaa...panjang jugak journey percintaan apid n tiqa ni..siap penah break lagi..sebab dorg dah kawan sejak sapid wat diploma kat KPTM bangi dulu..dah jodoh dorg la kan...hehe

 eh, aku rasa nak stop smpai sini dulu lah..nanti aku cite lagi pasal kenduri belah umah aku lak..sebab mcm panjang sngat pulak...ngee..

daaa








No comments:

Daisypath Anniversary tickers