Wednesday, December 26, 2012

masakan mak vs masakan isteri

entry ni aku tulis hari isnin lepas...tapii tak sempat nak habiskan cerita sebab tiba2 laptop habis bateri :p..hehe..so aku post hari ni je la eh..malas lak nak edit2 lagi..

ceritanye begini......


assalamualaikum...

gud moning semuaa..hari ni aku coti lagi..wakaka..tapiiiii, of corse la cuti unpaid kan..dah lama coti aku habis thn ni..yelah, dah setahun ade 8 hari je cutinye..huuhuu..takpelah..duit tak penting..yang penting moment2 yang dihabiskan bersama keluarga..ayat sedapkan ati :p

pagi ni dan pagi2 sebelumnya, sepanjang hubby ade sama ni, aku mmg bangun lepas subuh..sebab hubby adelah jenis morning person..pagi2 tu, die suke set alarm dari kul 5 pagi..pastu ulang2 sampai la kul 6 lebeh..aku tension gak..sbb aku tak suke dengar alarm diwaktu pagi..tp apakan daya..haha T______T

so, pagi ni aku wat kan breakfast tuk en hubby..scramble egg jenis bercili..haritu makan kat umah mak mentua..so, aku baget, mesti hubby makan pagi2 scramble egg ni...tp mak mentua wat xde cili nye..aku wat ikut stail arwah nenek aku..hee..sebab aku suka rasa die mcm ala2 nasik goreng sket..cuma xde nasi..pastu makan ngan roti..sedappp..

tapiii..apekan daya..en.suami kate, mak die wat lagi sedap..uhuk2..maknenye die tak suka la tuh..mencik sangat..perangai2 gini la yang membuatkan para isteri terbantut nak guna kretiviti memasak..[alasan malas masak]..takde la..aritu masa mak mentua aku wat scramble egg tu, die letak bawang banyak and potong besar2...aku perhatii je husband aku makan, pastu bawang2 tu die ketepikan sampai mak die tegur..nape tak makan bawang kan..pastu aku baget, hasben aku tak suka sgt kot bawang besar2 tu..so, aku buat la yang aku punye dengan bawang yang ditumbuk..so, tak nampak sangat la bawang..

sekali dapat komen..bawang tak letak ke..pastu tanye ape ingredient telur tu..nape kaler tak sama cam mak buat..hahaha..dah aku nye ade cili..kompom kaler tak sama T___T...kihkih..tapi makan jugak la kan..sedap ape aku rasa...

lepas bekfes, duduk2 sambil layan tenet..maka keluarlah dialog aku camni..

aku: haaaa..saya tau ape mak makanan yang mak abang tak reti nak wat.. 
hasben: ape.. 

aku: mesti mak abg tak reti wat lasagna..hehe..[smbil aku ngendeng2 tgk die online] 
hasben: mcm penah dengar makanan tu..yang mcm mak nina buat tu ke [die refer kepada pudding roti] 

aku: takk..mak nina buat tu puding roti..ni lasagna..taknak bgtau ape..

hasben: [die google kat tenet..tapi ejaan salah..die taip lazania]..aku perhatiii..je..kakakaka..lawok 

aku: hahaha..salah eja..taknak bgtau abg ape..hahaha 

hasben: [still mencuba untuk google..dan akhirnya berjaya..walopun ejaan die tetap salah..haha..]ooo..yang ni abg penah makan ni..ade pensyarah wat dulu..die wat sendiri je..sedap..

begitulah ceritanye di pagi hari..mungkin lepas ni aku akan masak western jek..yang lain dari mak mentua supaya die tak compare..hahaha..of corse laaa masakan mak lagi sedap kan..sebab dah kite membesar dengan makanan yang mak masak..kalau tanye aku pun, aku cakap mak saya masak lagiii sedap..dalam hal ni, kite mesti bersikap terbuka..cewahh..cer kalau puji sket..kompom pasni isteri2 sukeee je nak masak..heh heh..

eh ok la..setakat ni je la cite nye..

p/s: already missing my hubby..uhuk2..kalau ngan die mesti leh gadoh2..cedey duk jauh2 ni kan kan kan..







No comments:

Daisypath Anniversary tickers