Thursday, December 6, 2012

Corat Coret Majlis Perkahwinan My Lil Bro..part 2

bersambung lagi kite..hehe..

Majlis Syafiq belah ampang telah diadakan pada 2 Dec 2012 las week..mula2 ingat nak wat time besday sapid iaitu 8/12 kan..tapii..ade saudara belah mak yang wat kenduri tarikh tu, so, xnak clash lah..nanti saudara mara terpaksa bahagi 2 lak kan..

kenduri belah sini, segala2nye syafiq yang uruskan..kecuali catering..sebab catering tu, mak aku selalu order..aku nye kenduri dulu pun pakai catering tu..so, better kite amek yg kite familiar kan..senang sikit..lagipun dah tau die punya kualiti..memang puas ati..makanan pun banyak dan sodap..part2 lain, seperti khemah, pelamin, baju sanding, meja pengantin, AV, goodies, banner, bunting, semuaaa lah..syafiq settle..selembap2 die, berjaya jugak lah majlis die ni..cantik lak tu..jeles aku..haha..

dan yang paling hebat, segala perbelanjaan syafiq sendiri yang tanggung...tak guna mak ayah nye budget la..lege bapak aku..yelah, bulan 6 haritu kan dah banyak habis tuk majlis aku kan..ni majlis apid lak..perghh..mau bapak aku tak tido malam..suku sumbe cari pitih..hahaha..syafiq kate total die habis adelah 40k jugak...hmm..majlis kenduri kahwen skrg ni kalau tak cecah 30k++ memang tak sah kot..

so, lets begin with picture lah yer..senang nak bercerita..ihiks..

ruang ni khas untuk tetamu jot down simple message untuk pengantin..buku autograph tu tak beli lagi time ni..sebab syafiq dah tugaskan kawan die pegi beli pagi tu jugak...huuu..kannn, keje las menett jek die ni..btw, ni deco by Atiqah..si penantin itu sendiri..hee


pelamin pilihan syafiq..baju dan pelamin, dan meja pengantin adelah dari butik Dee Boutique kat ampang point tu...

dulu, mula2 aku suruh sapid cari kat tempat aku n eli tempah pelamin Satri's Anggun kat ngan ampang point jugak..cantik tu memang cantik..tapi tempat tu agak mahal sebenanye dan selalunye susah nak dapat diskaun itu ini..so, syafiq tak suke..sebagai business man, memang pantang die kalau satu sen pun tak dapat diskaun..haha...maka, die keluar dari butik satri's tu..dan tetibe agaknye rejki die kan..terjumpa pulak membe die yang keje ke or owner (tak silap aku) Dee Boutique ni..so, die kate, terus die book..habis cerita..haa kau, mcm2 die dpt..siap ade set ngan meja makan pengantin lagi..dan total semua ni dalam RM4.8k kot..dah la cantik lagi...dulu aku punye tu dalam RM6k..tuuu pun meja makan takde dlm pakej..huuhuu...

Set up dalam khemah..kali ni, pakai 8 khemah..compare ngan aku, 9 buah khemah..tapi...kenduri kali ni macam ramai sangat lak orang..so, ade jugak aku nampak tetamu yang tercari2 kerusi meja tuk duduk..haishh...sebelum majlis tu, duk risau takut2 takde orang dtg kan..sekaliii, teramai la pulak..hehe..time ni belum stat lagi kenduri...tuuu mak aku pun belum bersiap lagi :p


the goodies table...dulu, time aku, takde sape nak jaga goodies..so, ade tetamu yang termiss nak bagi..sudahnye, banyak jugak bottle yang terlebeh tak habis..huhu..tapi kali ni, kite pasang strategi..sapid punya koncu2 yang jaga..ketua goodies adelah yang bernama Senox..hahaha..'besties dagang' katenyee...geng2 die la tuuu..

Syafiq ni memang agak particular orgnye..even penganggar die pun ade siap T-shirt khas..siap letak nama lagi..hee..lantak ko la sapidd...ni antara besties dagang yang bertugas...bes kan kalo ade membe2 cmni..dorg semua siap ade tugasan masing2 lagi..siap sapid wat meeting bagai...


ketibaan penantin..ihiks...dorg datang ontime kali ni..nasib baik tak hujan time tu..petang2 baru hujan..lege mak aku..

over tak adik aku..siap amek orang bersilat lagi...haha..yang bestnye, pasukan silat ni, sekali pakej ngan kompang..sapid kate dlm RM200 je die dapat..time aku dulu, mak aku amek org kompang dari rawang sampai RM400..huhuuu..mahal gile la..

penantin menyaksikan pertunjukan silat..

mak n abah aku..hehe...

pasangan tak sedondon..aku malas nak suh helmy beli baju melayu yang sama kaler..sebab takut membazir..so, aku suruh je die pakai baju kuning hijau yang die pakai masa sanding kat johor dulu..jadi laa kan...bukan die yang penantin pun :p

eli n razaq..aku rasa razaq pun pakai baju melayu die time die kawen dulu..tp time tu baju ni untuk outdoor photoshoot je la...hehe

acara potong kek..kek tu pun adik aku ni tempah hari sabtu sebelum majlis..huhu..sabar je la..tu pun nasib baik teringat..kalo tak, xde la kek..tapii sedap jugak kek ni..dari King Confectionary..walopun nampak patern die biasa2 je kan..jadi laa..

aku selitkan picture ni sebab aku rasa aku comel di sini..wakakaka...

and last but not least..of course the owner of this blog...weeee...aku suke baju ni...sebab wana waniiii...hahaha

mengenai pakaian aku, eli n mak...aku yang suggestkan kitorg beli kain yang sama ni..sebab masa pegi gulatis cari kain aritu, aku mcm terminat pulak design kaler 3 tone ni..seperti biasa, aku mesti nak emagine2 gaya macam mane yang sesuai..kalo eli ngan mak, dorg ni jenis tak kreatif sangat pasal baju2..haha..tu yang selalu nmpak sama je dorg pakai..walopun baju mahal..aku mmg suke try2 mcm2 pesen :p ..baget designer la sgt..wekk

btw, eli nye blog, ade cerita pasal kronologi pakaian kitorang..tak sangka sama sangat ngan tema si sapid..sebab kitorg memang takde idea time ni..coz kaler tema tak ditentukan lagi...so, jom ke blog Elli di sini.. aku tak sangka lak siap ade org tanye2 mana aku tempah baju..haha..lawak lak..

Kesimpulannya, kitorang sangat satisfied dengan majlis kali ni...kekurangan sana sini tu, adat la kan..tapi, tetap tak mencacatkan majlis ni..Di sini juga aku nak mengucapkan terima kasih kepada saudara mara, sahabat handai, dan semua yang menjayakan majlis sapid ni..hehe..terima kasih sebab datang...

maka tamatlah segala majlis perkahwinan anjuran keluarga Pak Dollah..sebab anak2 die semua dah kawen..huahhaha..nnt kite tunggu la..kot2 ade majlis besday baby ke lak kan kan kan..jgn harappp..mak aku sebenanye rimas wat kenduri2 ni...die suh aku wat kat JB jek..huuhuu..

okies, thats all peeps..nnt aku nak post pasal goodies sebab semua barang goodies, dak sapid yang design dan jika ade sesiapa berminat boleh la wat tempahan kat die..haha..siap promo lagikk :p

daaa...








No comments:

Daisypath Anniversary tickers