Friday, August 5, 2011

hayat masih ade..

cube lihat kedua-dua gambar di bawah..gambar ini hanya di ambil dari tingkap belakang tempat duduk saya..cuma beza nye, lokasi pejabat yang berbeza..gambar pertama saya ambil di bangunan menara maju junction dan gambar kedua dari bangunan pejabat di phileo damansara..gambar mane paling korang suke...hehe..saya sangat rindu dengan pemandangan itu..otak saya rasa fresh bile seharian menghadap komputer, bile pandang kat tingkap, semua hijau2..rasa free..

tgkt 19, menara TH

tgkt 11, block b

tapi, tengok la sekarang..keje dah la pasal paip, bile tgk tingkap, paippp jugak view die..haha..

ohh..itu bukan tujuan sebenar entry ni..sebenarnye nak cerita tentang kebimbangan saya terhadap bandar Kuala Lumpur..tau tak..dalam sebulan ni, saya perhatikan, banyak pokok di jalan sultan ismail telah di potong..yang menyebabkan, kawasan itu semakin terang..dan ade juga lokasi pokok ditebang tu, dah diganti dengan pokok2 lanskap yang tentunya nampak lebih cantik, dan teratur..tapiiii..saya suka tengok pokok hutan yang besar2 sebelum ni..kesian pokok tu kene tebang..seperti rasanye, dorang potong2 hati saya jugak..uhuk2..cedih..tak tau la kenapa, mungkin pokok2 ditebang tu dah uzur agaknye dan boleh membahayakan persekitaran..hmm..redha je la..selagi hayat pokok itu ade, di situ la die kan..hiks..tetibe..

takut satu hari nanti KL jadi bandaraya besi..semua bangunan jek..dah tak best..sebab sebelum ni KL kire mcm bandar dalam taman...ohh btw, can they do something with the yellow river?, boleh tak tukar kaler die...ahahaha..


pesanan khidmat masyarakat: Save The Tree Y'all..

1 comment:

ELLY said...

aper ker buruk nya view opis ko tu?...haha...x sangka plak kat situ ada smpai tingkat 11...

Daisypath Anniversary tickers