Thursday, August 4, 2011

sesekali ku rasa teringin..

Hi..morning kamu kamu semua...assalamualaikum..alhamdulillah, dah 4 hari kite berpuasa kan..macam mane feel korang2..aku macam tu jugak la..cumanye, pagi tadi timbang berat sudah mencecah 55KG..huwaaaa..mak tensen noks..ni boleh termimpi2 ni..macam susah je nak turun lagi..adehh..pasrah je la ek..huhu

ni cerita pagi tadi..aku bangun seawal 6.30am la kan..selalu aku akan bangun kul 7.00am..so, oleh kerana dah awal tu kan..dan bile lepas sahur tadi, aku timbang cecah 55kg tu..maka lepas mandi dan solat tadi, sempat jugak la aku meng test balik baju2 kurung moden aku, yang memang fit2 je kat badan kan..fuhh..still muat..aku nak je pakai pegi keje..tapiiiiiiii...

adelah terlalu obvious la..maksud aku, kat opis ni, takde sape pakai baju kurung meriah2 cmtu..haha..tu pun nak jadi masalah kan..actually, masa aku keje lama kat KPKK dulu, memang aku sesuka ati je nak pakai baju kurung cmne..sebab kat situ, dorg pun stail2..cun2..so, kalo aku pakai pun tak la terlalu menonjol kan..biasa2 je la rasa die..

kat opis aku sekarang ni pulak, perempuan memang tak ramai, pastu dorang pun pakai biasa2 je..so, masalah aku sekarang, nak pakai baju2 cmni, adelah malewww...hahaha...walopun kat opis mcm "ade aku kesah"...tapi, kalau keluar dari opis, mcm nak gi makan ke ape, malu la kot..sebab yelah, keje swasta, mane nak pakai baju kurung sgt...jadi, berbalik kepada tajuk, aku teringin nak pakai meriah2..hahaa..attitude :p..ok la, jom tgk antara koleksi baju kurung yg aku suke pakai gi opis tu..ngee..

okeh baju ni..masa jadi pengapit yatie aku pakai..pastu sebab aku suka, cutting die mmg ngam2 je ngan aku..so, aku pun pakai masa gi keje jugak...mcm tak sesuai..tp lantak laaa...

baju ni..oh my, kaler die mmg lah sangat vibrant..tapi, kalau ko tengok barisan kawan2 opis aku ni, aku mcm biasa2 je kan kan kan..so tak la malu sgt..*wink*

aku juga penah pakai baju ni masa hari biasa pegi opis..haha..ni baju masa eli kawen..bnyk manik2..tapi aku pakai je...sebab aku memang suka pakai baju baru..

baju ni lak..memang dah selalu sgt dah aku pakai..kale oren..memang terang laa..tapi tadi aku try2 baju ni balik, aku rasa mcm..alamak, obvious sgt la kalo nak pakai gi opis ni...so, aku letak balik..seb baik muat lagi..

baju ni lagi lah..memang aku pun naik boring pakai..tapi dah lama gile tersimpan je lam almari sejak keje sini, nak pakai balik kang, mcm meriah sgt lak..haha..tp mmg aku suke gile baju ni..


Begitu lah dilemanye...haha..poyo kan...so, lepas di godek2 baju2 tadi, at last aku pakai je baju kurung eli, kaler kunin hari ni..saya nmpak comel dan sweet je ari ni...haha..motif??

by the way, korang dah beli ke baju raya tahun ni..aku just ade kain2 je untuk wat baju..2 pasang..tapi tak gi tempah lagi..adoii..malasnyee nak redah chow kit tu nak gi tailor..jadi aku rasa macam nak wat lepas raya je lah..tapi nanti semua orang ade baju baru, aku lak pakai baju lama je kan..dah la semua baju aku yang lawa2 tu mmg aku dah buat pakai harian...haa kan dahhh xde baju spesel...haha..takpe lah..nanti nak gi jusco la tengok..kot2 ade baju kurung murah2 n cun ke kan..haishh..eh, ade ke patut membe aku leh gelakkan aku sebab aku gi jusco..cikai sangat ke..lawaa je baju2 die aku tengok...isk2..

tahun ni aku teringin lah nak pakai baju kebaya klasik..patern zaman2 nenek2 aku dulu..mcm kebaya kat bawah ni..kalo pakai mesti nmpak langsing kan..tapii, nanti nak kene beli kain jenis songket tu pulak..sebab aku tengok, macam songket je sesuai wat kebaya cmni..dulu dah penah beli songket dah..coki bagi hadiah hari raya..tapi aku memang suke songket...mcm teringin nak pakai songket kaler biru jek..later2 nanti carik lah :)

kebaya labuh riau..


okey lah..tu aje bebelan aku kali ni..kesimpulan die, aku rasa keje swasta buat aku rasa macam tak bergaya lah..pegi keje comot momot jek..haha..boleh tak :p..

salam sayang dari saya..chielalala..di persembahkan senyuman manisku seperti biasa..[wekkkkk]...

today's outfit..pakai baju lama si eli...



No comments:

Daisypath Anniversary tickers