Monday, September 14, 2009

berbuka di De palma Ampang (Jumaaat lepas)

NI sepatutnye entry tuk weeken, baru bes kan..ni cerita pn dah basi..hee..takpe la..saje nak share ngan korang..

hmm, tahun ni bnyk jugak acara bebuka kat luar ngan family..yela, bulan 8 & 9 adelah bulan besday, wedding anniv. parents aku, n besday eli..so, haruslah celebrate makan2 luar kan..tp entry ni bukan celebration tuk ape2 pun..just function opis bapak aku..dorg ade majlis berbuka kat De Palma Ampang, yang mane dibolehkan membawa seisi keluarga..bes2..this is the one i've been waiting for..

tau tak, De Palma adelah destinasi wajib family kitorg setiap kali tiba ramadhan..hee..dah 3 thn beturut2 dah..mesti sekali kitorg buka kat sini..bes tau..makanan adalah superb, berasa, indah rupa dari kabar..dan menepati cita rasa aku..tak mcm ari tu yg buka kat menara KL tu..hampeh yo..hiks..

so, here the picture;


sebelum berbuka tu, ade sesi berceramah dari ustaz Masjid Negara..


ni adalah suasana kat depan dewan tu..dorg ade bnyk2 gerai..masak secara live..kita nak, die bagi..time tu jugak die buat..

aku posing2 konon nak amek pau..


ni adalah gerai yg sama sejak 3thn lepas, makcik yg menggoreng tu pun org yang sama..n my faveret kat sini ialah cekodok pisang..haha..sanggup beratur woo..



eli nye udang goreng..sedaaap..eli beratur ni 3 round baru dapat..

muka kekenyangan sebelum balikk..yeaaa..


ok, time for food riview..
kat sini kebanyakan nye adalah local food..makanan2 sume adelah sedap..antara yang ada ialah, nasi beriani (bpk aku kate sgt sedap aku x mkn nasi..hee), rojak buah (ni amek smpai 3 kali means sedap la kan), kambing bakar, ayam tandori, ayam golek, roti canai, mee goreng, ketiaw goreng, yong tau foo, kebab, roti john, kuih2 yang goreng2 tu, mcm goreng pisang, keledek, cekodok dsb, pastu ade lauk2 yang berbagai yang di sajikan kat dalam dewan..saaangatt bnyk okey..dan harga nye adalah berpatutan jugak, dalam RM58nett..
selain dari mkn2, hotel ni jugak menganjurkan solat teraweh..so, lepas solat boley sambung mkn lagi (moreh)..haha..gile mkn tul org mesia ni..hotel ni jugak di jamin halal selari ngan misi dorg tuk menjadi hotel yg menerapkan nilai2 syariah..even ice cream yg dorg hidang pn adelah produk HPA tu..ok kan..
ok la, itu saje cerita ari ni..aku bnyk keje la ari ni..dari pagi tadi, smpai2 opis terus wat keje..sbb sok ade big meeting yg diehadiri oleh Tan Sri n Dato'2 ..even bos besar kem.penerangan pn ado..n aku urusetianye...huwaaaaa....mujur segalanye hampir settle..nak follow2 up sikit je..
k la, till then buhbye
p/s: untuk korg yang tak suka keadaan yang sesak2 n inginkan kedamaian time berbuka, tempat ini adelah kureng seswai yer..sbb?..time aku buka ari tu, dianggarkan seramai 1000 lebey org kot..bapak aku ckp la..haha..tp dont worry, makanan adelah mencukupi dan sentiasa di top up...aku mmg suke je tpt2 ramai org ni..baru caree :D


No comments:

Daisypath Anniversary tickers