Wednesday, September 2, 2009

my idol/bln puasa/sambutan merdeka


tajuk entry digabungkan..hehe..




eh, nampak x sape tu..hehe..

Yer itu la my idol..Tun Dr. Mahathir(TDM)....time ni aku pegi perasmian pameran tampannya budi kat balai seni lukis sbb jadi wakil opis daa....dan perasmian oleh TDM..besnyeee..dpt tgk DR.M..dulu last dpt jumpe dekat time perasmian Uniten thn 2003..n now, dpt jumpe lg...tp yg xbes, xdpt salam die..huhu..

oh lupe lak..ni kira2 2 minggu lps..hehe..maleh nak hapdet blog la skrg ni..ade je aktiviti sbnanye..gamba pn ade gak amek sket2..tp tu la kamalasan sudah ;p



another piece from me..kuikuikui

eh, aku tak ucap selamat menyambut ramadhan lg kan lam blog ni..heh..sekejap je da seminggu lebey puase kan..mcm tak sedar pun..yela, sbb kali ni asik ujan je, puasa pn xla rasa penat sgt sbb cuaca tu x panas..hmm...btw, berat aku still menten la..tak naik tak turun..huhu..

sbnanye nak turunkan jadi 50kg..susah nyerrr...puase kali ni aku mcm addicted makan coklat la...especially dark coklat tu..waaa..sgt membuka selera..dan, kali ni hari2 aku buka mkn nasi..mane berat tak nak turun kan..ceh..makanan adelah sedap2...mati la..adakah nafsu makan aku semakin meningkat? ..camne tu...

ok..move to citer lain pulak...sebagaimana semua orang tahu, minggu lepas adalah hari di mana negara kita telah menyambut ulangtahun kemerdekaan yang ke 52 kan...
sambutan kali ni dijalankan secara sederhana sahaja tak seperti thn2 yg lepas...bagus kan..tapi tetap meriah jugak la..walaupun xde perbarisan yg berwarna warni tu...dan mungkin jugak melibatkan kos yg sedikit saje..yeaaa...
tau tak, aku pun diwajibkan dtg mewakili kementerian aku..boley..mula2 malas gile..yela, pagi2 kul 6.30am aku da kua umah...seb baik bapak aku pun wajib dtg jugak..so, die la yg drive..hehe..anak abaaahhh...
so, sampai je kat sana, aku tgk bapak aku mmg da ade ngan group opis die sbb mmg dah dorg pakat2 kumpul satu tpt....dan aku lak tercongok2 cari membe..tp aku mmg dah agak dah budak2 opis aku ni mmg xkan layan la nak g sambutan2 ni..haha..aku lak yg telebih xcited..msg2 dorg, sume tak delivered..haha..mungkin depa still dibuai mimpi lagi kot..
nak di jadikan cerita, aku pun join la bapak aku je...dan dan balik umah die komplen kat mak aku sbb aku asik ikut die je..boleh? die malu daaa...padan muka..keh keh ;p
menunggu ketibaan Yg Di Pertuan Agong dan dif2 kehormat..
hello....its me..!! oo, kitorg dpt topi, mug, bendera free..boley la dr takder pape kan..nmpak x yg pakai baju petak2 tu..bapak aku la tu..aku duk dekat2 ngan die supaya aku x ilang...kuikui..

ok, its kinda stupid jugak la pegi sane just nak melambai Agong, PM and the rest...dah la kitorg pun xtau ape yg jadi sbnanye kat parlimen tu..sbb kitorg duk tepi2 jalan dekat ngan lake garden tu..cuma bila VVIP ni pass by dpn kitorg tu je la yg kitorg nampak...pastu nyanyi2 lagu kebangsaan sume...by 9 am sumenye selesai...mcm useless kan...tp ape2 pun semangat nasionalisma hendaklah ditanam dalam setiap jiwa rakyat malaysia...aku pegi ni pun free2 je tak de claim2 ke hape...dpt topi n mug pn jadi la kan..heh
hmm, perasan tak zaman lepas DR.M ni, rakyat malaysia mcm makin kurang semangat nasionalisma ni kan...adakah kerana kite dah jelak n muak ngan isu2 dlm negara yg tak habis2 ni ek...well, mungkin aku je kot rs cmtu..hehe..no komen ;p
ok la y'all..its 5pm now..aku balik 5.30pm..got to get ready to go home...daaa...selamat berbuka puasa dan beristirehat bersama keluarga terchenta :D
p/s: huwaaaa..sorry if this entry mcm kelam kabut..aku xtau cmne nak edit dah..tak ley ubah lansung..


No comments:

Daisypath Anniversary tickers