Tuesday, July 21, 2009

working as pegawai SPS di KPKK


mula2 kasi upload image dulu..hehe..hari n i aku pakai baju kaler pink keorenan..lawa x..lawa laaa eh ;p..saje je gediks..hiks..muka nak ceria aje kan..n symbol piece tu trademark wokeh..n muka berpeluh2 kat idung tu sila abaikan..sbb aku penat turun naik tangga..huhu
ok la..hari ni n semalam keje aku di separuh masa pertama adalah turun site sajork..xdo la kojo lain laie..smlm aku pigi pejabat pos lama kat bangunan sultan abdul samad..n today, aku pigi muzium yg berhampiran jugak..dekat2 dataran mendeka tu..alaa..bangunan lama2 tu la..hehe..dan tujuan nye adelah same ye kawan2..iaitu mengubahsuai bangunan2 sedia ada tersebut kepada suatu yg lain..interior saje la kan..xkan nak g roboh bngunan sejarah tu lak..haha..
oleh kerana pengubahsuaian mende2 tersebut memerlukan kerja2 mekanikal n elektrikal, maka dengan tanpa sengajanye aku pun menceburkan diri jugak lah yer..dan itulah bidang kerja baru aku sekarang ini..iaitu M&E bidang construction..huhu..what do i feel?
Cuak..tu la perasaannye..haha..ye la kan..kalau sebelum ni aku lebeh banyak terdedah kepada rutin dalam bidang oil n gas, dgn drawing tangki2 sume kan..tp sekarang aku didedahkan pula dgn dwg2 layout dalam bangunan..nak kene check system air cond lah, pump lah..fire fighting lah..n whatsoever involve kan..
aku rasa agak makan masa jugak lah nak adjust mindset aku ni kan..plus habit2 lama ditempat kerja lama..kerana skrg aku keje ngan gomen lak..walaupun kontrak sahaja, tapi undang2 tetap samo ngan org gomen lain..huhu..aku nak kene stadi pasal tender2 lagi n pasal flow proses die..huarrggghh..n skrg tetibe ade 2 pojek lak yg aku pantau sikit2..hehe..boleyla..dari xdo kan..tp takuuttt..help me..
for time being, yati adelah tempat aku rujuk dan tanye2 pasal die da terer..isk2..tak pasal2 nak libat kan si yati lak ek..dah la dak tu kat melaka..ahh..tak kire..yati help me plsss..!! saya budak baru belajar..uhuk2..
ok la..tu je kot repot aku tuk hari ni..malas lak nak taip panjang2..adios amigos..
p/s: terima kaseh kepada kawan2 yang leave mesage kat comment box pasal entry last ari tu...aku agak dramatik di situ..haha

No comments:

Daisypath Anniversary tickers