Tuesday, February 14, 2017

KENAPA MAKAN OSTEMATRIX BOLEH BUAT KITA MUDAH LAWAS..





Salam Selasa semua..


lama dah tak menulis blog.. tiba-tiba je pagi ni mood nak menulis. haishh kesian blog aku nih..

harini aku nak share pasal ostematrix.

salah satu supplement yang aku consume sekarang adalah ostematrix dari shaklee ni. tau ke apa itu oste (nama singkatan)

Ostematrix ni adalah Kalsium Magnesium lahh..hihi

hoihh penting tau Kalsium ni untuk badan kita untuk jangka masa panjang ni, bagi mengelakkan gejala osteoporosis.

perbezaan tulang normal dan osteoporosis


selain tu, aku jugak consume oste ni untuk maintainkan susu badan. memang ternyata berkesan tau. aku dah test dah. haritu, aku kehabisan stock oste ni..oh my, kesannya, susu drop, pulak tu sistem pencernaan pun tak lawas sangat..haha..

eh ape aku cuba ceritakan ni sebenarnya. 

sebenarnya aku nak cerita, semalam aku follow kelas nutrisi online shaklee ni. selama ni aku fikir lah kan apa kaitannya oste ni dengan mudah lawas ni. yelah, aku suka betul, sejak aku makan oste, mudah je nak beri-beri (berak).. adakah dia boleh detox jugak ke apa..

so pakar nutrition ni terangkan lah kenapa oste ni bertindak memudahkan pembuangan bahan kumuh tu..


ini jawapannya..↓


Bagaimana Ostematrix berfungsi untuk melawaskan sistem pembuangan.

Sebenarnya, Magnesium di dalam Ostematrix akan membantu untuk merelakskan otot usus, yelah, bila kita membuang tu kan, kita akan menggunakan otot usus tu. Jika otot usus yang gagal berfungsi atau menjalankan peristalsis dengan baik boleh menghalang najis dikeluarkan dengan lancar.

Kalsium pula memastikan najis lembut dan mudah digerakkan, berbanding najis yang kering keras dan melekat dipermukaan usus. jadi bila badan kita ni cukup kalsium, akan memudahkan kolon bekerja bagi mengeluarkan najis. 


ooo patut lah selama aku makan oste ni, memang tiap pagi je kompom buang..haha..kalau tak susah jugak tau aku ni nak beri2..dan najis tu pun memang lembut je gituuu..takde lah seksa nak keluarkan najis. 

hmm ok lah..bagi yang berminat dengan ostematrix ni, aku nak bagitau, bulan ni ada promo tau..




berminat, boleh hubungi saya di bawah ↧










No comments:

Daisypath Anniversary tickers