Wednesday, January 23, 2013

my baby ride..

eceh, tajukk...haha..

okeh, ni kesinambungan entry shoping barang baby previously...sebagaimana yang aku tulis, hari sabtu aku dah pergi PWTC kan..so, ni cerita hari ahad nye pulak..hahahaha..tak de keje aku nih...beli2 barang tanpa rancangan adalah sangat best dan terbaikkkk :p..

kesahnya begini, hari ahad tu, mak abah dan aku je yang ada kat umah..helmy dah balik JB..so, petang2 lepas asar tu, macam boring lak aihh..then abah yang juga seorang kaki jalan sama macam aku, telah ajak kitorang pusing2 KL..hihi..macam budak2 tak aku..abah bawak jalan2 naik kereta pusing2 kat taman titiwangsa...tapi cam boring pulak..then die cakap jom gi KLCC lah..aku pun ape lagi..memang aku macam tengah teringin sangat nak pegi KLCC tu..sebab dah lama gile tak gi cuci mata kat sana...hiks..mak aku yang sakit2 kaki pun gagah die kalau masuk shopping complex..

kat KLCC, pegi kat food court makan2, lepak2, tgk2 org dulu..lepas makan tu, tiba2 mak cakap jom kita tengok barang2 baby nak..heh heh..aku pun jom jom kan aje lah..lalalala...masuk parkson dulu..belek2 baju baby..omgee comel2..ada yang branded stail org besar pun ada..tapi yang tu malas nak tgk sebab tu mostly tuk baby yg besar sket..abah offer nak beli baju baby..tapi aku macam malas lak nak beli baju lagi..sebab dah beli haritu kan..baby kan cepat besar..so, tunggu la die besar sket baru beli yang brand2 punya...

so, kitorg jalan ke tempat2 stroller pulak..bapak aku sebelum ni die macam tak la amek tau sangat barang2 baby ni..tiba2 bile die masuk kat department baby tu, die jadi excited pulak..haha..lagipun aku pun takda stroller lagi..so, die offer nak belikan..memang best laa..aku pun tengok2 la..macam2 brand ada..graco la, esprit la, bnyk lagi la..aku pun bukan tau sangat mana stroller yg bagus semua..so, kitorang pun try2 tanya2 jenis2 stroller2 tu semua..

aku sebenarnya tak list kan pun lagi stroller ni..malah, aku plan ngan en. hasben tuk beli lepas 2-3 bulan bersalin..sebab macam bukan keutamaan kan..stail camne yang aku nak pun aku blur2..so, time abah tgk2 tu..aku mcm xlah xcited sangat..just tengok2 camtu je..tapi ntah macam mana..bile dah tengok semua design tu, aku terbekenan pulak kat stroller brand esprit..seperti gamba..


nak cari gamba satu set ngan baby carrier xde pulak..tapi yang die jual tu, siap ada baby carrier la

cantik jugak stroller ni, senang lipat dan tak makan space ringan jugak walaupun nampak besar..sebab tu yang aku suka tu..pastu die ada offer 20%..kalau beli sekali ngan baby carrier tu, dalam RM1090 kot kalau tak silap..so, aku macam dah suka la kan..

tapiiii, malang nya, takdak stok baru..yang ada pun show punya..terus turn off..so, kitorang tak jadi beli, try cari kat isetan pulak..model yang sama..punnn camtu jugak..xde stok baru..halahaiiii...xdok rejeki la nampaknya..abah dah siap2 keluar duit dah nak beli..mak cakap, kalau abah nak beli tu, beli je la..tak yah la nak cakap tunggu2..takut ubah pikiran la katekan..hehe..

so, kitorang balik dengan tangan kosong je la..esok nye, abah balik opis, tanya lagi..nak gi cari stroller tak kat jusco..aku mula2 kata nak..tapi dah malam, balik opis lagi, penat lak aii..malas laa..

so, semalam...tiba2 abah call tghari tu..cakap lagi pasal stroller..see!! excited tak bapak aku..die boleh pegi sorang2 usha stroller kat sogo tuh...oleh kerana die kata die jumpe satu stroller ni, yang design hampir sama, kaler sama, harga pun lebeh kurang..cuma brand je lain..aku pun mcm ok ok je la kan..tapi lam hati saspen jugak..stroller ape la pulak bapak aku nak beli ni..jangan yang cikai nye dah la..hahaha..yerr dalam pada itu, aku juga mementingkan style..uhuk2,.

so, aku kata la jugak..ok la..suka ati abah la..sebab dah die kata semua sama xcept brand..malah, die kate yang ni lagi nampak smart dan kukuh..layankan aje..aku siap suh die mms aku lagi sebelum die beli...supaya aku leh google spec die..

meanwhile, aku update kat fb pasal ni..yati, membe aku pun ade sebut brand2 yang well known lah..salah satunya brand halford..aku pun xtau sangat brand2 stroller yang org selalu pakai..selain sweet cherrie sebab kat sogo ngan jusco aku pasan banyak gak brand SCR tu..pastu brand quinny sebab eli sebut aritu..tp yg tu super mahal lak..

then, time lunch hour bapak aku mms gamba stroller die nak beli tu..terus aku teruja..ahaks..sebab bapak aku memang nak beli brand halford yang yati cakap..tapii, bile aku google, aku macam agak berbelah bagi jugak sebab model ni agak berat y'all..compare dengan esprit yang aku nak tu...tapi xpe la..since aku rasa yang ni mahal sket dari esprit tu, aku tutup mata je la..hahahahaha..teruk tak..

so, here what my abah mms me..

1st die mms yg ni, excuse the blur pic..terus aku google product spec..terer tak aku..terus tau jenis n design die..walopun aku xde di tempat kejadian..dengan perasaan teruja, aku cakap, ok..beli je la..walaupun aku tau, die agak berat..

aku ingat tu je mms bapak aku..sekali die mms ni pulak...haha..menunjukkan bukti die dah beli..siap lepas tu msg aku, "dah beli..ade dalam keta abah"..so sweet..kelaka lak..

ni gamba sebenar...model jenis halford S8 Pramette .. ade warranty 1 year

ni contoh gamba bile stroller dilipat..
pic credit to google..



semalam abah bawak balik, aku terus bukak dan try test cara2 nak tutup dan bukak..so far aku agak fail sebab macam tak reti lagi nak handle mende ni..haha..btw, baby carrier tu camno nak pasang dalam kereta ek..aku try google cara2 die, mcm xde lak..dalam manual tu aku mcm tak paham sangat..huuhuu..

aku harap2 baby takde masalah la nak duduk dalam ni..aku kan suka jalan2..so, senang la kot kalau ada benda ni..lagipun, aku duk pk, kalau nak kene pegi klinik kesihatan tuk check up baby, pastu aku sorg2 nak bawak kan, mcm tak larat je nak dukung2 baby tu..huhu..tp aku dgr, ade sesetengah baby tak suka duk lam stroller..kalau camtu sayang je beli mahal2 kan...

so sekarang, yang takde lagi adalah..botol susu (eli nak sponsor), tilam baby (mak sponsor, ni nak cari minggu ni..sbb balik kmpg kelantan..coti2..wee), set berpantang, beg tuk letak2 brg baby bile keluar2 pun kene ade ek..kene cari yg stail gak tu..hihi..

ok, i dont have proper baby listing..TQ..



pesanan tuk baby: 

sila sayang dan cakap terima kasih kat tok abah sebab belikan baby kereta kecik yang canggih warna coklat ni bile baby dah kua nanti eh...nanti atok bwk baby jalan2 naik kete ni tau..hihi..


p/s: sekali 2 entry aku post arini ;p..nampak sgt kat opis xdok kijo..ermm..10 weeks more to go...









No comments:

Daisypath Anniversary tickers