Tuesday, March 24, 2009

Mencari Kerja..

tgk tajuk di atas nun...saspen je..aku nak amek kesempatan sket la sementelah da ade blog ni kan..nak wat promosi diri sendiri..hiks..

aku dgn ini nak mengishtiharkan, aku nak cari kerja baru..huhu..kepada sesiapa yang ada sebarang maklumat tentang sebarang jawatan kosong yang berkenaan, sila la tinggal kan link or address or email untuk aku anta resume..

tujuan aku mencari kerja baru ini adalah kerana, tempat kerja aku sekarang diancam sindrom kegawatan ekonomi dimana mengurangkan pekerja menjadi solution pilihan mereka..atas arahan org atasan juga..hukhuk..syg sungguh..tp apakan daya, hidup perlu diteruskan juga..

disini aku list kan ape jenis pekerjaan yg telah aku buat selama ni..

1.

Position Title : Project Engineer

Position Level : Junior Executive

Specialization : Engineering - Oil/Gas

Industry : Manufacturing / Production

Duration : Apr 2007 - Present

Work Description:

preparing schedule and reports for project accomplishment, provide General Arrangement Drawing and production drawing, controlling document or filing, and ext.

2.

Position Title : Design Engineer

Position Level : Junior Executive

Specialization : Engineering - Oil/Gas

Industry : Manufacturing / Production

Duration : Dec 2006 – April 2007

Responsibilities:

Design & Prepare drawing for Boiler according to customers spec.


Position Title : Sales Engineer

Position Level : Fresh/Entry Level

Specialization : Engineering - Mechanical/Automotive

Industry : Computer / Information Technology (Software)

Duration : Feb 2006 - Sep 2006

RESPONSIBILITIES:

Responsibility for the sales process from initial point of contact (lead generation), presentations, through contract negotiations and execution. Meet/exceed minimum quarterly and annual sales objectives.

so, mayb after this aku nak try line sales, or purchasing or procurement..mainly in oil n gas industries..or mayb nak try industry lain pn ok gak..no limits..as long as it is kerja yg mendatangkan hasil..hehe..

ok la..tu saje tuk hari ni..aku kene usaha lg ni..actually blm betul2 istihar buang keje ni..just for preparation..org kate, sediakan payung sblm ujan..huhu..ok chow..

5 comments:

YaTie IzaTie said...

ade satu keje kosong.. nak tak? jd pembantu aku @ tea lady..hhahaha.. tips utk ko.. sentiase la update ko nye SPA.. pastu jgn pilih job yg ngarut2.. kalo ko rase ko tu x layak nk jdk PTD, xyah nak mengatal pilih job tu.. yg penting kene sabar.. insyaallah ade rezeki ko nanti..

Ann GreenStrawberry said...

caiyok!! caiyok...!!

shiela said...

yatie: aku boley je jadi tea lady..tp berapa ko nak bagi..hehe

ann: yes..semangat ni nak cr keje baru ;p

Anonymous said...

hye..

nak try under contract. maybe u can go to www.carimin.com

my co. supply manpower for O&G co.

yatie said...

ciannya ko....sbr ek...nanti kalau ada lobang keje kat mn2 pbt aku g tau ek...caiyo!by da way, hepi holiday!

Daisypath Anniversary tickers