Wednesday, April 27, 2011

MENCATU NASIK LEMAK..??


aku macam kesian ngan budak2 zaman sekarang ni..ari tu terbaca..pasal obesiti ni lah..boleh pulak nak buat sesi kaunseling ngan mak bapak kepada budak yang obes kat sekolah..hehe..macam perlu ke..aku tak tau lah kan macam mana kritikal nye obesiti dorg..sebab zaman aku sekolah dulu aku kire obes jugak..tapi takde lah sampai nak panggil mak bapak..haha..macam malukan budak tu jugak je aku rasa..ntah lah..

tapi sebagai budak yang penah obes di sekolah, menjadi obes tu memang dah memalukan..tapi bile dah panggil mak bapak, seolah2 nak mengeksposekan lagi kegemukan / keganjilan budak2 kat sekolah..lagiii lah memalukan..huu..tapi tu pendapat aku lah..

now, pagi tadi aku dengar pulak..nasik lemak dicadangkan di jual 2 kali seminggu je kat kantin..haha..kalau orang dah suke makan nasik lemak..takde kat kantin pun kat luar pun leh dapat ape..nnt timbul lak keracunan..sebab budak2 beli makanan kat luar..adeh..tapi, makan nasik lemak tu bukan lah punca kegemukan sebenanye..kalau still pengambilan terkawal, aku rasa takde lah jadi ape2 pun..budak2 sekarang ni manja sangat lahh..tensen aku tengok..

aku pencinta nasik lemak..

oohh..btw, pagi ni aku bekfes mihun goreng, oleh kerana aku sendiri mencatu nasik lemak, maka aku mihun goreng tu aku tambah sambal ngan daging sambal ngan kacang (lauk tuk nasik lemak)...huahaha..

ok lah..sekian..ngee

7 comments:

YaTie IzaTie said...

aku baru je mkn nasik lemak kat umah mak aku.. tp seb baik aku kongsi mkn dgn izad.. kalau x kompem aku pun obes gak..

shiela said...

ko nak obes pun aku rasa makan tahun jugak..huu

LeeN said...

yatie dia akan obes tang pipi dulu. pastu nnt baru turun ke tempat lain. hew hew hewwww

YaTie IzaTie said...

leen.. tau x pe.. tu la prob aku dr dulu smpi skrg.. hewww hewww heww..

YaTie IzaTie said...
This comment has been removed by the author.
shiela said...

cmne nak naikkan lemak dipipi..aku tak leh laa..badan mesti naik dulu..huu

YaTie IzaTie said...

ianye magic shila..hahah.. nasib baik perut aku kecik.. kalau x lg tombam muke aku ni ha..