Sunday, December 23, 2012

shopping spreee

setelah 6 bulan menunggu, kini, tibalah masanya untuk aku buat list barang2 baby yang hendak dibeli..huuhhuu...memang macam blur jugak ni..sebab tak tau apa2 kan..namun, dapat la dibantu sikit dengan mr.google...

aku decide nak beli benda basic je dulu untuk 1st batch shopping ni..hehe..actually nak soping nye maybe cuti chrismas ni...tak sabar nyee...weweee..!!

so, bende basic aku shortlist adalah, baju2 baby..mcm2 jenis kan baju die, romper lah, mitten lah, baju tido, ..semua nye aku beli la kot..serba satu..eh, ke nak kene lebeh ek..selalunye berapa helai ek yang sesuai..dan saiz nak pilih cmne..0-3bulan je ke..or 3-6 bulan terus..ramai cakap, baik 3-6..sebab baby cepat membesar...kite tengok cmne nanti..

ni jenis romper kan..hehe

pastu nak beli bakul letak baju baby lak..aku rasa bakul plastik cmni dah ok kot..sebab nanti senang nak bwk travel..



 pastu aku rasa nak cari tilam ngan bantal baby lah...hiks..aku suka bantal baby yang kecik2 ni..mak mentua aku cakap, sarung bantal kene banyak sikit..tapi die kate nanti die tengok kot2 ade org buatkan..

 set botol susu ni eli kate die nak sponsor..wahahaha..ini sudah baguzzzz...tq mami elly




aku rasa baldi mandi cmni banyak kat chokit..harga pun tak mahal sangat..toksah laa beli yang fancy2 mcm aku ckp aritu..hehe...


pastu ape lagi ek..barang2 toiletries nanti nak dekat2 baru beli kot..takut kalo beli awal2 nnt expired lak..hehe..

kat atas tu aku draf kames lepas..dan tgk ape aku beli..

nasib baik baby punya....kalo aku punya, tak sabar nak pakai dah ni :p..tp still tak lngkap lagi ni..sok nak g bli lagi apa yang tiada...pnat jugak shopping brg2 baby ni kan..no wonder ramai suke bli awal2..huu



No comments:

Daisypath Anniversary tickers