Saturday, December 29, 2012

Welcoming 2013..Bye2 2012...

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum cemuaaa...mmuahh2x..tetibe lak..

hari ni nak tulis entry mengenai peralihan tahun kite ke 2013 lah pulak ye..kejap sangat kan rasanya..sumpah kejap..tau2 dah nak masuk 2013..walaupun tarikh islam dah masuk bulan ke2 tahun baru dah...

Tahun 2012 sememangnya terlalu banyak kenangan manis...dan kebanyakan dari wishlist aku masa aku tulis entry ini tercapai..malah terlebih-lebih pulak..Alhamdulillahh..rejki rejki..hehe..what a great life Allah bagi untuk aku tahun ni...dah la pulak tu..macam semuanye tiba2 dan tak dirancang..smpai sekarang aku pun tertanya2..macam mana boleh berlaku nih..hahaha...

so, jom tengok apa sudah aku lalui di tahun 2012 ini..

akhir tahun lepas, aku ada cerita something happen kan..well actually tu sebenarnya, aku telah bertemu dengan someone (25 Dec our 1st date)..haha..gedikss sangat..blind date lagi..pulak tu jejaka itew sangat jauh dari kawasan aku..tuuu kat selatan sana..camno la leh terjumpa ek..thanks to FB lah yer..lalala..kate kaki facebook...dan lagu "cinta muka buku" menjadi lagu yang annoying tuk aku :p..haha..

selepas dari pertemuan tak disangka itu, maka bermula lah episod demi episod yang macam "wehh ni cepat sangat niii..betul ke"..sebab masuk bulan 2 aku dah plan2 bertunang dan masuk bln 6 dah kawen..huuhuuu..amek kaww...payoh sangat nak jumpe pasangan..sekali jumpe terus kawen...

so, mission untuk mencari calon accomplish..thanks to Allah sebab pertemukan dengan jodoh yang baik la jugak :p ..heee..xleh puji lelebih..

                                                          Precious moment of 2012


okeh, move on..bulan 1 thn ni juga, aku telah dapat kereta baru..punnn, tersenarai dari dalam list thn lepas kan..memang aku berjaya tukar kereta..tapi bukan melalui kenaikan gaji / pangkat..tapi mak aku nye angkara..dijualnya kereta waja die dan menggunakan nama aku, dibelinya kereta vios..tapiii sekarang die yang guna..sebab aku tak hantar mak aku pegi keje dah..sebab die dah tukar office kat tempat lain..huuhuu..maka, aku kembali dengan cinta lama si genny...nasib baik genny masih mahu bersama aku..kerana bila ade si violet, aku seakan melupakan si genny..cian die..

lagi ape ek..hmm..haa..pasal kelas mengaji..lepas dari bulan 6, aku memang tak pegi kelas langsung..huuuhuu..sedih..sebab masa aku kawen, ustaz siap datang kenduri aku wokeh..pastu die siap masuk bilik aku sbb time tu aku tak kua lagi..but of corse ngan family die..hee..die siap pesan, lepas kawen, teruskan ngaji..jangan benti..tapiii..aku macam kekurangan masa lak lepas tu..plus, mak aku pun dah tak pegi sebab tak larat nak naik tangga tu..takkan aku nak gi sorg2 kan..so, projek mengaji sampai habis kelas, terbengkalai..dan aku tak ambik exam die pun...ralat..

unfortunately, walaupun aku tak habiskan kelas..aku cuba juga sedaya upaya untuk khatam quran tahun ni..dan i did it...habis puasa tu, aku khatam..tapi lepas tu, dah tak konsisten aku ngaji..halahaiii..harap2 aku dapat keep on track balik lah..sebab currently aku hanya fokus kat surah2 untuk orang mengandung tu..maka, surah2 lain tak sentuh pun..tapi yang tuu pun tak hari2 aku wat..banyak syaitannirrajim dalam diri..uhuk..nyah ko dari sini..

pasal kerjaya...tahun ni ade lah sikit dapat naik gaji :D..rejki nak kawen kot tu..hehe..tapi lepas tu, banyak jugak hutang aku..yelah, ngan nak belanja kenduri2 lagi..pastu adik aku lak nak kawen..pastu aku pulak mengandung..mana tak banyak hutang..sebab beli2 pakai duit plastik jek..ngee

tahun ini juga menyaksikan family aku menjadi complete..dengan pertambahan 2 orang menantu..iaitu pakmi dan atiqah (isteri sapid)..hehe..haa..sampai 2 kali kenduri mak aku wat..terkejut2 sedara mara ngan kawan2 mak aku..

my familia

tapiii..tahun ini jugak aku tak banyak travel..tak beshh..tak banyak tempat aku pegi..just pegi sabah b4 kawen bln 4 tu, ulang alik JB, blk kampung kelantan, dan hujung tahun pegi becuti kat Pangkor bersama famili belah suami...hmm..takpa lah..limited time dan condition aku jugak menjadi faktor..

last but not least..lain yang aku harapkan, lain yang jadi..dulu aku cakap nak ade anak buah kan..sekaliiii...aku yang bakal ade anak..hikhik..acam tak caye...shila yang mcm baby ni nak ade baby..??..hahaha...ni haaa dalam peyut tengah gerak2 die menari hip hop ke ape ntah..ligat sekali..tak sabar nak jumpa die tahun depan..in sya allah..bulan 4 kot die keluar..harap2 dapat survive sampai tiba masa die la kan..doa2 kan la ek...so far mengandung, tak banyak masalah aku hadapi..alhamdullillah..baik je baby ni...die tau papa die duk jauh..so, die tak de lah nak kepoci2 kacau mummy die kan..ihiks..dannn aku dah tau gender baby ni...tapi xmo bagitau kat blog..tapii kawan2 aku semua da tau :p

ade budak tecik dalam itu peyut..6th months

ohhh by the way..tau tak berat aku telah meningkat ke 73kg????...dan, mungkin bertambah lagi dan lagi..sebab aku baru 26weeks hari ni...omgeee...dari awal tahun 55kg..adekah itu satu achivement??? atau satu disaster..masak la aku..tahun depan aku nye mission adalah mendapatkan balik berat badan ideal..

life changing..hahaha..ohhh kuwus nye aku duluuuu..huwaaaa....


hmm..aku rasa tu je la achivement aku tahun ni..tahun depan bagaimana pula??

here is my list

1. oleh kerana aku bakal dapat baby, maka smpai tengah tahun 2013, tak mungkin aku nak dapat kerja baru kan..so, target aku, lepas pantang nanti..aku nak job hunting kat area Jay Bee...sebab aku nak bermastautin di sana..mengikut en hasben..huuhuu..i really hope aku masih di line oil and gas..jika diijinkan..

2. aku nak berdiet secara besar2ran..haha..macam dulu2..sebab aku rasa sangat mokmok dah ni..wisau tak leh kuwus lagi je..camne ek..boleh ke..i want my figure backk..!!

3. aku berharap dapat fully BF baby aku..heehee..dah plan2 ngan hubby strategi cmne, and tools ape patut ade..tapii..orang kata tu rejki si baby kan..harap2 berjaya lah..sebab aku tengok mcm pening jugak la..dengan kije lagi kan..hee..tapi nurse dah pesan stat berazam nak bf sendiri baby..baheklaa

4. tahun depan macam tak boleh nak jalan2 jekkk...huwaaaaa...aaaaaa..

5. nak pindah umah sendiri yang ahlinya adelah baby, my hasben n me...pastu leh main masak2..hahaha

6. aku rasa baby list lagi banyak kot..segala rancangan must put baby in it..

tu je kot list aku...macam tak memberangsangkan sangat jek..hehe..especially pasal kerjaya...orang lain semua dah berjaya2..aku je lom..uhuk2..takpe laa..harap2 baby dapat menggantikan mummy menjadi engineer yang success..ehhh, tetibe..baby ni hebat woo..die rajin ngan kuat..kakaka..walaupun die insan yang lemah (hint2 :p)


kesimpulan...2012 was the greatest year in my life..full of surprise..full of happiness..and bla bla bla..best year lah..love you..xoxo..haha..tetibe..

p/s: yang tak bestnye, total entry aku tahun ni tak memberangsangkan lah..tahun depan aku harap dapat tambah2 entry lagi..love this blog choo muchoo..mmuahhh..



No comments:

Daisypath Anniversary tickers