Friday, March 29, 2013

HARI YANG CEMERKAP...

cemerkap..atau dalam bahasa inggerisnya adelah clumsy...yerrr, hari ni adalah hari yang sangat clumsy untuk aku..oh my, ntah kenapa, semua yang dibuat serba tak kene..y me...!!!

meh aku cite nape...it happen this afternoon..

sebagai pekerja office yang biasa..tengahari di hari jumaat adalah time yang memang ditunggu2 kan..lebeh2 lagi, waktu rehatnya adelah panjang..tapi basic routine aku, jumaat still stay kat opis je la..tak kemana2 kalau takde duit atau erti kata lain, belum gaji..wakakaka...so, aku pun lunch tapaw bawak naik makanan dan makan di meja saje..depan pc sambil chat2 ngan yati..member aku yang juga kebosanan...hehe..

okeh, nak dijadikan cerita, tadi aku beli la nasi tomato lauk ayam merah ngan acar, puding buah berkuahkan susu, dan sebungkus ais..sebab aku bawak juice dari umah...so aku beli ais je la..jimat..total makanan aku hari ni adelah RM8.80..mahal ke murah?..


juice yang bukan kecik2 kotak aku bawak dari rumah..di minum bersama ais..hihi

so, back to story...aku pun balik la ke opis dengan riang..sebab aku kan memang suka makan desert2 ni..sebab sblm ni kedai tu x jual pun puding ni..dalam hati nak abeskan la puding tu dulu kan..makan slow2..sambil menikmati waktu rehat..oh my goshhh...

puding buah exacly yang macam ni..gamba google..sbb x sempat amek gambo..

di kala aku meletakkan makanan atas meja keje aku ni...belum pun lagi duduk..sekali...bushhhh..tertumpah la puding tu bersama kuah2 susu diatas riba aku..huwaaaaa...menangis tak berlagu aku dalam hati..nasib baik ade tertinggal sikit dalam plastik..aku tuang balik lam bekas, dan dapat lah makan jugak..sikit..huhu..tapi sebelum tu, bekerja keras lap2 meja ngan lantai..not to mention, seluar aku yang dari peha ke bawah habis tercurah ngan kuah susu ni..think about the smell n wetness..tension bukan..

tapi, ku teruskan juga habiskan semangkuk puding ni..ignoring those uncomfortable feeling..hihi..nampak nau tengah lapar..memang waktu tu aku dah gigil lapar wehh..plus, aku rasa macam something tak selesa kat abdomen ni..tak tau la nape, tapi, tanda2 nak bersalin tu xde lagi..hee

pastu, settle makan puding ni..betul2 habis licin..datang lagi tragedi..dahhhh air juice yang aku masuk kan lam bekas plastik ais tu pulak tumpah..huhuuuu...stress nye aku wehh..kene lap2 balik..pastu ko bayangkan, tadi seluar kene tumpah susu..pastu kali ni tumpah juice pulak...camne bau die..aku tgh taip ni pun macam kene tahan2 je..pastu ngan basah lagi..aku memang siram je terus air paip kat seluar aku ni..memang redha je la..pastu kene tunduk2 lagi nak lap lantai tu..abes laaa karpet berbau..mentang2 la aku nak cuti lama kan..tinggalkan bau kat opis..hahaha..sadis nye aku rasa..

karpet yang telah di lap :p

see the karpet..slipa baru aku yang kaler coklat tu pun kene..terpaksa pakai slipa jepun..ni pun lom basuh lagi slipa..sebab aku ignore dulu sebab nak makan nasi jap..sebab dah lapar sangat...ahhh bekerja keras aku di hari jumaat yang mulia ni..tak kuasa la aku wehhhh...rasa cam nak balik umah je..nak bersihkan diri..looks like aku kene bertahan sampai waktu balik la mcm ni..tak sukanye..dah la baju aku pun kene sikit air juice tu..huhu..

hmm..ok la..tu je nak ngadu..

by the way...semalam pergi check up 39week 4days..nurse dah tergelak2 dah tgk aku..sebab keep datang klinik kesihatan lagi, tak bersalin2..hihi..seb baik ade sorang lagi budak tu pun sama..dah sama besar mcm aku dah..tapi, die lagi berat sikit la..masuk2 bilik konsultant tu, die kate, tak de tanda pun lagiii...hahaha...samo la nasib kite..

kata nurse, if 1 april pun takde tanda2 lagi, 4 april datang KK balik..and after that mungkin die akan refer terus ke hospital/doktor tengok cmne tindakan selanjutnya...aku request kat nurse, boleh tak nak scan lagi..yelah, takut gak..ketuban sikit ke ape..tapi so far nurse check, ok je degup jantung si budak baby ni..plus, nurse kate macam banyak je air dalam perut sebab susah nak cari jantung die..

tapi, since aku request, nurse suh la jumpe doc smlm, tapi, tak berjaya pujuk doc untuk scan..almaklumla..kalau klinik kerajaan memang die akan scan 2 kali je sepanjang pregnancy..so, just soal jawab ngan doctor je la..doc kate, usually dorg akan bagi tempoh 9 days after due date, baru nnt bb kene kua secara paksa..which is, aku sangat tak mau..huhu..hopefully, everything will be going smoothly..doakan aku ek kengkawan..

dikala aku tengah taip ni, aku sihat walafiat lagi..hee..wish this weekend can see my baby..eceh..babyyyy kuar laaaaa..xmo jumpe mummy ke..uhuk2..sampai nye atimuu...ni mesti sebab balasan selalu gado ngan mak ni..hahaha..xleh nak elak jack :p ..




No comments:

Daisypath Anniversary tickers