Thursday, April 11, 2013

Dan hari nya pun telah tiba...

Salam kawan2..

Disaat aku menaip ni, telah genap 7 hari lah aku berpantang..cepat je kan..hihi..on my previous entry, aku cita pasal 1st contraction yg aku rasa pada khamis mlm last week kan..tapi oleh kerana bukaannya baru 2cm, maka aku di suruh pulang..

sambungan dari situasi tu, 

pagi jumaat tu, dalam lebeh kurang jam 4am, contration makin kerap..dan en. suami pun sampai dari JB...tapi aku masih boleh bertahan lagi..aku tunggu sampai lepas subuh, en suami pun sempat la rehatkan diri dulu..semalaman die x tdo..sian lak kan..so bagi can..

tapi, lepas je subuh, aku tgk contraction da selang 15minit..en. suami tanya adik die, patut g hospital ke tak lagi kan..then adik die kata, ok da boleh pegi..sebab mungkin dah bukak 4-5cm time tu..

kitorang terus pergi hospital dalam pukul 7 lebeh..masuk je kat kliniik bersalin hospital ampang tu, terus aku di check mengikut procedure die..fuhh nerves gak time tu..tapi sakit tu mengatasi neves tu..hee..aku redha je kene check tu...lepastu doktor bgtau, bukaan dah 5cm..tak sempat nak minum/makan ke ape..terus ditolak ke labour room kat atas..tapi nasib baik mak da siap2 buatkan roti telur ngan milo pagi tu..so, aku makan sblm keluar rumah je pagi tu..kalo tak makan time tu, mesti aku x daya nak bersalin kan..tapi aku haus time tu..aku xtau la pulak x boleh minum dah..sbb dah nak bersalin kan..tahan je la..en. suami pun ntah kemana time tu...mmg super takut..

eh, alamak..aku da ngantuk giler ni..ok la..nnt aku sambung..bye bye..hihi..


No comments:

Daisypath Anniversary tickers