Sunday, March 4, 2012

lace vs chiffon

Semalam, buat pertama kalinya aku pegi pameran pengantin kat S.Alam...bukan la maksudnya 1st time sebelum ni tak penah pegi..sebelum ni ade lah pegi just tengok-tengok..tapi bukan untuk diri sendiri..hee..kali ni pegi untuk diri sendiri..dan bersama pasangan pulak tu *wink*..

jadi pusing-pusing la booth2 yang ada kat situ..agak menarik jugak offer die..dan ade tunjuk baju2 yang diorang ade..oh my gosh..cantik2 wokeh...tapiii, since tujuan utama hanya nak mencari pakej kad kahwin dan aku memang dah booking pakej kahwin sebelum ni..maka aku just lalu dan cuci mataa je..dalam hati still rasa..alahai, ruginyaa aku pegi book awal2 kat butik tu aritu..sebab macam banyak je yang menarik2 lagi..

Semalam jugak, aku tengok TV Astro..rancangan Lisa & Yusry kawen tuu..tengok baju Lisa, lawanyeeww...so, dari pemerhatian semalam..aku pun tiba2 hilang pertimbangan..haha..tetibe..amendeeee la kan..tetibe aku jadi mcm tipikal pengantin sindrom :p ..ingat nak rilek2 je..tapiiii...

okeh, macam ni cerita nya..hari tu la kan, masa nak booking butik kawen tu, tempat yang sama ngan eli dulu..aku dah terpesona dengan satu gaun pengantin ni..cewahh..memang sekali pandang sudah terpana mataku...warna yang very the eye catching..dan tetiba aku boleh gambarkan macam mana suasana ketika majlis nanti..haha..ni aku bayangkan diri sendiri wokeh, without considering my partner..alahaii..masalah my partner pulak, die tak suka kaler tu..too bright..and then die tak nak pakai tanjak la ape..[pemalew y'all si dia ni..aku cakap time nikah nak kene kiss kat dahi aku pun die kate taknak..sebab malu, ramai orang..haha.]

so, try baju yg macam suit tu..masa tu kitorg semua pikir, hmm macam ok je..cumanya kaler die contra la dengan aku kan..kira tak sedondon laa..so, kitorang book je date and baju2 tu..sila take note, asalnya perancangan nak wat kat dewan, so baju tu nampak sesuai ngan venue tu..

after few weeks, lepas membuat perhitungan dengan omak den, dan after tengok2 dewan yang kitorang book tu, tetiba mak cakap, macam tak best je dewan ni..sebab takda aircond dan kecik..baik buat kat rumah je..plus, tempat tu agak jauh dari rumah..aku pun dah pening..kalau buat kat rumah, maka tak sesuai la baju yang aku pilih haritu..aku pun tak tau, nape aku fikir camtu..just rasa tak best and tak sesuai..haha..kata dilema pengantin kan :p

actually baju yang aku pilih tu, jenis material chiffon, simple je..dan agak flowy, jenis dress macam jubah sket2...mak memang cakap, macam tak best je sebab terlalu simple, untuk pegi dinner sesuai la..mak lagi suka jenis kain2 lace..sebab bergemerlapan gituuu..pada aku, lace macam old fassion sket kan..macam too tipical la..asal kawen, lace..asal lace,  kawen..haa, camtu la kira nye..haha..gilo..

so, balik kepada cerita semalam...aku memang tengok semuaaaa baju yang dorang pamer tu, semuaaa kain lace..huhe..dan baju2 tu semuaaaaa mempersonakan..semuaaa macam kalau aku pakai mesti nampak glemer.. so acammane..kesimpulannya, aku akur...

FINE...!!! LACE IT IS..!! hehe...ikut cakap omak laie..

so, nanti maybe lepas tunang la aku nak pegi tengok balik kat butik tu..ade tak dress lace yang cun2 tuk aku yang semakin menggemok ni..huhu...nampaknya, pakej yang aku amek pun kene tuka jadi pakej rumah..its fine sebab rumah nye pakej i guess lagi murah dari dewan..ok la camtu kan..haishhh..

 lace fabric (image google) ..boleh feeling2 kate middleton jugak la aku pasni..mcm Lisa surihani..huahahha

chiffon fabric (image google)..simple but sweet..


dan bagaimana pula dengan busana nikah..?..cewahh...aku rasa time nikah kot yang sesuai shiffon2 ni..nampak manis sket..what do you think :)..

Actually, aku memang dah kering idea pasal baju ni..da la masa tunang nanti pun aku pakai baju chiffon yang design tipikal selalu aku pakai..macam mane ek..pastu dengan baju masa bertandang lagii la aku tak tau nak pakai ape..mimi pun xde every weekend kat sini..next 2 weeks baru die datang balik, untuk tunang..pastu maybe sebulan lagi la kot die dtg lagi..nak survey2 n cari2 bersama2 tu memang la payah..hmm..itu baru bab baju..belum lagi bab doorgift..dan paling utama..bab peruntukan perbelanjaan mengurus.. huahahaha..FENGSAN..!!

sekian, daripada bakal pengantin yang tak tau ape2..dan tetibe rasa panik sebab die tengok tarikh tu dah kurang 2 bulan..dan die tak buat apa2 persiapan pun..selain dari pegi kusus kawen..huheee...


p/s: next time aku nak tulis Mr.H ngan panggilan MIMI..okey tak..lalalala..

1 comment:

ELLY said...

hahaha...aku ingat mimi mana la tadik...Mr.H is much more better ;)

Daisypath Anniversary tickers