Friday, October 15, 2010

Budget 2011

"Menyambung perkhidmatan Pegawai Khidmat Singkat yang akan tamat perkhidmatan pada 31 Disember 2010 untuk tempoh setahun lagi"..budget2011



okeh..1st aku nak cakap time kaceh kat one of my best fren siti aishah sbb die org 1st yang khabarkan pasal kontrak yg disambung ni..haha..actually, aku dengar dari awal pembentangan sebab nak tau ade tak diselit kan nasib pegawai2 SPS yang akan tamat kontrak pada 31 Dec 2010 ni..tapi malangnye aku tak dengar secara live lah sbb time part die umumkan ni, aku dah kua opis daaa...padahal tu yg aku nak dgr sgt2..jd, sebagai kawan yang mendengar masalah aku yg asik sebuk pasal nak cari keje ni, ash kate die terus teringat aku bile die dgr announcement tu..lantas text aku..aku baca gigil2 ko..suka sgt..perasaan tu lg best dari nak sambut raya..haha..kalau aku dgr live lg la agak nye..so, nampaknye, kerajaan mendengar permasalahan kami yang tak seberapa ni..ahaks..

tau tak, kalau aku tak smbung kontrak ni ape akan jadi..huhu..aku tepaksa cari keje..yang mana, aku tak tau la apsal takde luck langsung sbb semua aku apply, lansung tak dapat even xde sape pn nak panggil interview..hmm..tak tau lah kan..mungkin sudah tertulis yang aku akan terus kerja ngan kementerian ni kot..thats y..

pastu, kalau aku dah tamat, and still tak dapat keje, siapakah pula yang akan membayarkan semua bil2 dan hutang piutang aku yg semakin lama semakin meningkat tu?..almost seribu lebeh kot expenses tetap yang aku kene keluarkan just to pay all debts..kalau xde utang banyak cmtu, xde la aku kesah sgt..keje kat pasaraya pn aku on je..huhu

lagi satu, aku adalah sangat suka and sayang ngan keje sekarang ni..yup..to be in government mmg lain sgt ngan keje swasta...rasa something lah...mcm selesa..cmtu la aku rasa..hehe..tp aku tau, tak boleh in comfort zone saje kan..i have to give some momentum pada diri sendiri tuk bergerak lebih kedepan..tp bile kerja ngan kerajaan, mmg menjadikan aku ingin mengambil tahu pasal ape yg jadi di sekeliling..dan jd sedikit friendly lah..haha..

ahh..kesimpulannye aku sgt happy lah hari ni..at least i am save..ngee..selama ni, ade aku amek kesah pasal budget?..mmg tak laaaa...tp hari ni aku tunggu pengumuman ni dengan perasaan berdebar2 mcm nak tunggu majlis nikah..haha..boleh..boleh kan..suke suki aku la kan..excited lebeh ni..

ok lah..aku rasa semua org pun dah dengar kan pasal budget ni..what says you..anda happy? ke tak happy..huhu..ape-ape pun kite bersyukur lah sebab negara kita masih stabil kan..dan aku berharap, tahun depan ni give prosperity to our country..i think we've survive during economic problem few yers back rite?..dan aku jugak berharap diberi tanggungjawab yang lebih sket la dari segi workloads..ye ar, asik wat meeting je keje aku..knkdg muak jugak kan..hiks..

ok la..tu aje..kalau korg belum sempat dgr pasal budget ni, pegi la masuk website treasury kot..or malam ni mesti ade ulang lagi dlm berita..hehe..happy weekend y'all..

p/s: i wish i can share my happiness with him..huhu..nak sgt call n msg die pasal ni..isk2..sabar je lah ek..telan kan saje semua tu :) ..tp kalau die baca, die mesti senyum kot..huhu..miss him so much lah..

p/s 2: untuk die, PTK pun dah dimansuhkan..x yah nak amek exam lg kan..pastu dpt la bonus laie 500 hengget ujung thn ni..hehe..kite pn dpt jugak..untuk kasen die lak, elaun KAFA naik 800 hengget..bes la kot :p

p/s 3: kalau aku stadi ekonomi kan bes..baru la lebeh paham kot mende2 lain tu..haha..isnin ni mesti en.pendi cerita pasal ni..ape pulak ulasan die kali ni..haha..layankan aje..

ok, daaa..






No comments:

Daisypath Anniversary tickers