Wednesday, October 28, 2009

tembok tidak tinggi by A.Samad Ismail


Hari ni aku mmg xde mood nak makan..eh ke aku mmg kenyang sbb mak aku kasi bekal 4 keping sandwich ;p ..btw, aku turun jap la td..itu pun sbb aku tgk dr tingkap bilik ni, pokok goyang2 menunjukkan angin adelah kencang..n aku suka cuaca sebegitu..seb baik je aku tak duduk kat fountain depan tu sorg2 sbb nak feel cuaca berangen kencang ni..haha..aku mmg gilo ;p

so, td jalan2 aku tersinggah pulak kat satu gerai lam maju junction tu..die jual buku2 novel..saangat la murah..ko ley dpt dari harga rm1.50 je..pastu, lepas belek2 aku tersambar la novel ni..heh..aku mmg xley tgk mende menarik..mestii je nak beli je..how?..huhu..btw, seb baik novel ni pun hanyalah 2 hengget..kire berbaloi la kan..jap g nak layan baca la..dah la aku xde koje ni..ok la..daa..


front page

blkgnye tulis:

memikirkan latar belakang penulisnya dan jenis pengalaman yang menjadikan novel ini, objektiviti yang ditunjukkannya harus dipuji. Mungkin kerana Tembok Tidak Tinggi dituliss lebih kurang 20 tahun selepas berlakunya peristiwa pahit yang menjadi asas ceritanya, pendekatan dan perolahan yang objektif dapat dilakukan. Tembok tidak tinggi boleh dikatakan satu contoh apa yang dikatakan oleh penyair inggeris, emotion recollected in tranquility. - Salleh Ben Joned, Petaling Jaya (1986:viii)




p/s: aku google cari sinopsis die x jumpe la..tp jumpa biodata penulis ni..bkn org sebanrangan juga..here the link

No comments: