Thursday, February 12, 2009

cuti2 malaysia

1st..meh kite layan gamba jap...dibawah ini adalah gambar2 yg diambil semasa aku n family berjalan2 ke bandar melaka..wah, sgt berbeza sekali keadaannya berbanding kunjungan aku kesana pada awl thn lepas..hehe

ceh, ayat baku beb..saje je..eh, korg dah pegi ke ek melaka sejak die berubah wajah ni..pegi la..dekat je lgpun..xrugi tau..hee..mcm2 ade..

dibelakang aku adalah satu jalan yg seperti jalan petaling (petaling street) kat KL..tp beza nye ia lebeh bersih dan tenang..heh..kalau xsilap den, name jln ni Jonker Street kot..haa..kat sini korg bolehlah bershoping..bg peminat2 barang2 lama, mmg bnyk betul lah kedai2 yg jual brgan terpakai lg bersejarah kat sini..hmm..tp bagi aku, lebeh suka cuci mata je..sbb aku suka tgk barang yg bukan2 je..bnyk tau..ade juga barang2 arts yg dorg jual..rarely found anywhere else..


next is, the river..yup, nmpak mcm biase je kan..sbbnye ini waktu siang..hmm..kalau mlm, keadaannye lebeh dramatik tau..dengan cahaya2 yg berwarna warni, dan ade river cruise lagi..ngan angin sepoi2..wahh, sangat romantik..hiks..yer, kwn2 aku mmg suka berangan ;p ..ok la, konsep ni mcm kat vienna kot..ceh mcm penah pegi je..sbbnye sepanjang sungai melaka ni..korang boleh la mencuba menaiki bot persiaran yg disediakan..dan ia bukanlah free..hiks..alah, xmahal pn..mcm harge tiket wyg je..tp tau x, sungai ni dulu adalah tempat laluan pedagang pd zaman kegemilangan negeri melaka dulu..makanya, kite pn adalah antara pencipta sejarah..kan3..


ok, latar kat belakang ni mmg menarik..actually susah korg nak perasan tpt ni..sbbnye die mmg kat celah2 bangunan..n agak tersorok la kan..tp aku perasan ade die letak board kat atas tu tulis something like " cheng ho tea garden" kot la kan..aku ingat2 lupe..heh..


ni lah background td..aku amik celah2 pagar tuh..dorg kunci daa itu taman..tpt ni adalah satu lorong yg kecik je..tp ntah, tetibe ade pokok2 menjalar tu kan..must be special kot..tp idak lah aku bertanye2 kat dorg..ok, move to nx picture..

oh, gambar ni saje aku amik sbb kat pintu tu ade graffity eh org panggil..hehe..nice painting thou..


wah..lame betul aku tak hapdet kan..heh..actually mmg tgh malas pun..bnyk bende boley cerita..tp oleh kerana gamba2 ni nak upload bukan main lame, jd aku pun mcm mls je..lg pun kalau korang nak bace aktivity2 aku time cuti few weeks ago kan..just klik je kat blog adik aku si elly . haa..mmg bnyk gamba ko ley tgk..hehe..

hmm..ape ek nak cerita..haa, tau x, aritu kan yg aku pakai tudung yg fesyen sket tu kan (kat prev. entry)..jadi nye esok tu aku pakai la ke kantor..makanya aku diketawakan oleh rakan2 sepejabat..huhu..tau kenapa..aku pun xtau..dorg pelik agaknye tgk aku pakai tudung cmtu..haha..aku lak satu hari tu, dok ulang alik g toilet je..adei..sengal..mmg xkonpiden ;p

eh, tau x..eli hari ni g tgk PGL ..aku dah tgk dah musim yg lepas..mmg rugi sape xtengok tu..gempak weh..dgn all the props n penari2..oh, aku mmg suke cerita2 musical..tau x cerita musical "sound of music" yg mcm org da xtgk tu pun aku ley layan setiap kali ia dikeluarkan dlm tv..heh..siap hafal lagu lg..mmg sume cite2 musical bg aku adelah best..korang bagaimana pula? ;p

mcm bnyk merepek je aku ni..hehe..nmpak sgt dah xde idea..haa...lg kan, ramai org suke jugak cerita aktivity kerja dorg kan..tp aku? usah ko tanye ape aku buat kat opis..maka jawapannye adalah sama shja..iaitu, buat drawing, duduuuuuuukkk je membesakan montot, men tenet..hehe..mkn, mkn, dan mkn lagi..risau la aku ngan tahap pemakanan aku..xkonsisten ;p..

ok la..si elli ni xbalik lagi pulak..mesti die xcited gile nak cte pasal PGL tu kat blog die..hehe..layan kan aje..blog ni mcm kite nye diary gak kan..cume not too personal la..kan3..

1 comment:

Unknown said...

mmg. melaka dah best utk dilawati.. berbaloi.

Daisypath Anniversary tickers