Thursday, December 24, 2009

gelakkan org..rasa guilty..

yer..sebagaimana tajuk di atas..aku sekarang tengah tertanye2..

begini ceritanye..semalam, ade la meeting kat opis aku ni..seperti biasa..dalam meeting ni ade lah bos aku kan die mmg sesuka ati nak usik2 org dan kenkadang dengan ayat yang macam down kan orang kan..tp sebenanye gurau2 je la..nada gurau2 tu..bukan serius ke ape..

so semalam, dalam meeting, kawan yang sama kontrak ngan aku ni sudah kene daa..hehe..pasal hal2 usrusetia lah kan..bia la..pokok pangkalnye, ayat tu macam mengejek dan mungkin mengecilkan hati kawan aku yang mana disambut dengan gelak ketawa rakan2 sekerja yang lain..huhu..dan aku tak terkecuali mengetawakan beliau..then when i look back to see his face..huhu..mmg nampak macam kesian je..die mcm sedih je muka..dah la die ni memang macam lain sikit..i mean, cara bercakap tu..the mean word can be use to describe this is 'skema' ..lagi la kesian..nak nanges lak bile aku tgk die balik semalam..senyap je..ntah ape bemain lam hati die kan..
so, yang membuatkan aku rasa bersalah ialah, today..satu hari tak nampak kelibat die..die tak datang opis..so, semua orang kat opis ni duk cari2 die..aku rasa la kan..maybe die merajuk ke or fedup lepas die berusaha bersungguh2..camtu feedback die dapat smlm kan..huhu..tapi takpe la..next week kalau die datang, aku nak tanye la..mano la budak ni poie...haishh..dah la smlm before meeting tu nampak happy je die..tetibe camtu lak..
pengajaran dari cerita di atas, shila..tolong kawal diri anda supaya tak menggelakkan orang bile perkara itu mungkin mengecilkan hati rakan anda..btw, aku pun bnyk kali jugak nak ketawa tengok die...tak tau la die terasa ke tak kan..len kali aku taknak buat lagi lah..
p/s: berlawak pun biarlah berpada2..dan lagi satu, dont be too nerdy...or else people will laugh at you..the world is mean..people is mean..aku pun penah rasa camtu..makan dalam tahu...

1 comment:

widda_me said...

penah mngalami rasa yg sama....

huhuhuu...

in between

Daisypath Anniversary tickers