Thursday, June 3, 2010

cuti2 ke rompin (entry yang terlambat update..)


Agak bizi ni..huhu...rumah mula dipenuhi barang2 hantaran, doorgift, ngan mula dikunjungi kawan2 dan families..hee..meriah meriah...sok, lagi ramai kot..sepatutnya eli ckp nak pakai inai malam ni..tapi tak tau la die..esok la kot..

ok lah..sebelum aku terlambat..sbb dah janji ari tu kan..hehe..aku baru sempat nak upload ni..layan gamba sajo la eh..smbil2 tu aku terangkan..

tau tak, sebelum ni, aku tak tau pun rompin tu ade pantai..yelah sebabnye, mmg tak penah pegi situ kan..dan nama die pun tak begitu komersial..mungkin juga lebih dikenali ngan aktiviti2 jungle tracking ke mandi air terjun ke kan..sbb tu kan taman negara..hee..so, bes jugak pegi tempat yang unexpected camni..plus, tempat tu tak ramai org..dan kawasannya juga agak kedalam tuk tiba kat chalet tu..huhu..korg paham ke ayat aku ni..layannn..

chalet yang aku duduk tu namenye Chedoq resort..aku rasa baru nak dimajukan la..sbb takde org sgt..tapi nice place though..siap ade tempat berkayak lagi..hmm..actually aku pigi ni bukan lah ngan family as usual..aku saje menempek ngan group komuniti sg. besi dan di pantau oleh jabatan penerangan..tempat bapak aku keje..kire nye tu kawasan bawah bapak aku la..so, aku pun saje je la join..walaupun aku tak kenal sape2 kat situ...huhu..lone ranger cam aku memang cenggini..hehe..

best jugak group dorang tu..kire banyak la aktiviti yang dorg buat..tak macam selalu yang asik suka shoping je...so, here the pic. antara aktiviti aku buat..

korang mesti pelik..apahal ade dapur lak kan..haha..okey..ni antara aktiviti yang di atur lah...iaitu masuk short corse....kursus yang kitorg amek ni dekat kolej komuniti rompin...kitorg dibahagi group2..bapak2 masuk corse aircond kereta..mak2 masuk kelas masak..remaja2 masuk kelas mekap..hee..so, oleh kerana im not a girl not yet a women, aku pun konpius gak nak join mane satu kan..last2 aku amek kelas masak2 join para ibu..haha..boleh..lagi pun aku pikir, masak ni mcm boleh diaplikasikan..kalau mekap tu, kejap je..ilmu tu penting beb...so, menu untuk hari tu ialah buat pizza...wahhh...teruja aku weh..memang enjoy gile buat pizza ni..baru aku tau camne nak uli roti pizza bagai..tang topping pizza tu simple je..yang part berat tu time nak buat doh die..lama jugak..it takes about 3 jam kot..sbb nak jemur yis lagi..pastu uli roti..pastu nak tunggu yis membiak..so, doh tu jadi besar..pastu tabur topping pastu bakar...korang nak ke die nye resepi..hee..maleh nak taip la..len kali la ek ;p..lalala..

oh yer, kelas2 short corse ni hanya berharga 35 ringgit seorang dan memakan masa 5 jam kalau tak silap...best kan..selama ni aku tak tau pun kolej komuniti ade kelas2 singkat macam ni..dah lama teringin join..dapat jugak akhirnya..

ni lah hasil pizza mini group aku..oh..kitorg masak ni dalam kumpulan,..satu kumpulan 4 org..aku buat 2 roti kat atas ni...actually, yang kecik2 ni kire macam lebihan je..sebab kitorg dah buat 2 pan pizza..pastu doh tu ade lebih lagi..so, buat la mini pizza..camni la rupenye ek, yang org jual kat kedai2 tu..hee..sedap tau..

gamba di atas adalah cubaan aku tuk buat mini pizza bentuk love..haha..tapi lepas dibakar jadi bentuk bulat..huhu..masa buat ni penuh rasa cinta okeh..lalala

lepas join masak2..kitorg singgah jap tempat tenunan pahang ni..kecik je tempat die..nice..kain tenunan adelah mahal okeh..x mampu den nak belinye..

ni adalah aktiviti petang hari..kat rompin tu tak la macam PD..tempat tu takde ape2..mmg la bosan kalau tak buat ape2 aktiviti..so, aku pun main join je bapak aku ngan kawan2 die gi memancing..huhu..layannn..dapat la 3 ekor ikan kecik2..tu pun bukan bapak aku yang tangkap..pancing je die ade..haha


umpan yang digunakan adelah udang..lagi mahal beli umpan dari dapat ikan..boleh ;p

ni lah bapak aku ngan pancingnya..actually die terlupa nak bawak joran dari umah..so, sanggup die g beli semata2 nak memancing kat sini..pastu ikan pun bukan dapat sangat..hee

ni lah kawan2 bapak aku..haha..dah tua2 semuanya..dorg ni memang aku kenal sebab sejak dari kecik memang opis bapak aku ni rajin buat aktiviti mcam famili day ke jamuan ke..so, orang2 yang sama je...sbb bapak aku ni close service..so, tak tuka jabatan lain..jabatan penerangan tu je lah tempat die..

korang tau..masa nak gi memancing tu, kene lah masuk satu gate tu tau..pastu gate tu ade pintu kecik yang ade palang kat atas..pastu bile aku nak masuk kat gate tu, aku boleh tak perasan palang tu..pastu tetibe GEDEGANGGG!! kepala ku terhantuk..huwaaaaa..malu melebihi segala2nye..kawan2 bapak aku siap bahan2 lagi..adei..apsal la aku asik excident je ek..ari tu main badminton, cedera kat lutut..yang ni kat kepala lak..sampai sekarang benjol tak hilang wokeh..malu pun ade lagi..seb baik aku tak satu opis ngan bapak aku..haha..bapak aku lak, boleh die marah2 pasal aku g langgar palang tu..haha..bunyi time terhantuk tu memang kuat gile..pagar besar tuuu...

ni adelah laut...hehe..actually aku nak tunjuk..hari ahad tu ade petandingan memancing..nampak tak punyalah ramai org berderet kat tepi pantai tu dengan joran memasing..ontah dapek ke idak ikannye..sbb dengar2 mlm sebelum tu, dorg dah pukat 50kg ikan dah..pastu bile aku g tengah laut naik bot tengok bubut tu pun dalam tu x banyak ikan sgt..so, camno?..1st prize wang tunai 6000 hengget ..pastu ade motor jugak...

aku didalam bot bersiar2 ke tengah laut..kat situ ade satu pulau..so, pusing keliling pulau kecik tu je la jawab eh..
ni lah bubut yang dorg letak kat tengah laut tu..eh, betul ke ek name die..haha..aku main bantai je..tak banyak sgt la ikan dalam tu..

akhir sekali, ready to go home..sebelum tu amek gamba kat chalet lah eh..tu kat beranda..megadap tasik kecik yang mane tempat org2 berkayak..aku tak sempat try kayak tu sebab ramai bebudak yang main..huhu..

okey lah itu aje cerita aku..mayb lama sket aku nak update cerita lagi kot..this saturday n sunday is elli's big day..family aku akan menambah seorg ahli baru..huahaha..me soo excited..can't wait..hope everything will go smoothly lah kan..bukan sonang nak buat kenduri kawen ni..mcm2 mende yang boleh terjadi..hee..korang2 yang aku telah jemput tu, kalau ade masa, sila lah datang eh..majlis pertama ni...nnt time aku, dah tak meriah cmni dah..entah2 takde lansung ;p...sesape yang nak makan nasik minyak tu, dtglah sabtu ahad ni..haha..lain hari takdak wokeh..nasik minyak eli, sama lah ngan nasik minyak aku..lalala..okeh..wa chow dolu..daaa

2 comments:

Anonymous said...

sheila ko sgt kurus.. dahhh dah, tak yah kurus lagi dah. maintain je...

shiela said...

uiks..sape ni..hehe

Daisypath Anniversary tickers